Dzisiaj jest: wtorek, 27 czerwca 2017   Imieniny: Cyryl, Maria, Maryla

więcej ›

PUBLICYSTYKA

A to ciekawe

Spółdzielnia czynna całą dobę!?

                Ktoś rzucił hasło w naszym mieście, że administracja w spółdzielni mieszkaniowej będzie czynna cała dobę i w każdy dzień w roku. Plotka czy żart primaaprilisowy? Na żart grubo za wcześnie, ale na plotkę hmm….. Jak to ludzie powiadają - w każdej plotce trochę prawdy jest. Rozpytując jastrzębian, trafiliśmydo  Spółdzielni Mieszkaniowej „JAS-MOS”, którzy wskazali, że na corocznych zebraniach „remontowych” coś na ten temat Zarząd tej spółdzielni wspominał.

Zwróciliśmy się  do SM „JAS – MOS” o potwierdzenie albo zaprzeczenie lokalnej plotce – odpowiedzi udzielił nam Piotr Szereda – Prezes SM „JAS-MOS”, któremu przy okazji zadaliśmy kilka pytań w tej sprawie.

Czy to prawda, że na zebraniach „remontowych” obiecywał Pan Prezes, że SM „JAS-MOS” będzie czynna całą dobę?

Odpowiadając w wprost na tak zadane pytanie muszę dopowiedzieć, że tak ale….

No właśnie podejrzewaliśmy, że w tej wiadomości jest jakiś haczyk - więc o co w tej sprawie chodzi?

W SM „JAS-MOS” od ponad roku pracujemy na poprawą jakości pracy spółdzielni, zwłaszcza w zakresie poprawy jakości usług świadczonych naszym lokatorom. Sam pomysł świadczenia pracy – pomocy lokatorom całą dobę powstał z całkiem z innego powodu. Wywołany został przy okazji organizacji monitoringu online. Nasi lokatorzy coraz bardziej cenią sobie bezpieczeństwo. Poprawę bezpieczeństwa widzimy w tych obiektach i na terenach zewnętrznych, gdzie mamy zamontowany monitoring. Jednak obecnie - poza biurem Zarządu Spółdzielni - monitoring służy jedynie do rejestracji. Po zdarzeniach, tj. wandalizm, kradzież, napad itp. możemy to otworzyć i przekazać odpowiednim służbom mundurowym. Brakuje natychmiastowej reakcji i nie jestem możliwe złapanie delikwenta na gorącym uczynku, co znacznie ułatwiłoby jego prawne ukaranie.

Fakt, ale mieszkańcy mogą przecież interweniować na policji na bieżąco...

Tak mogą, ale tego nie czynią. To sprawia im problem, bo na drugi dzień już nie jest tak łatwo wskazać wandala, który np. zniszczył drzwi na klatce schodowej. Gdy zgłaszający lokator jest bezpośrednim świadkiem to z obawy o swoje bezpieczeństwo lub brak czasu, że chuligańskiego zdarzenia nie zgłasza. Dlatego warto uruchomić przekaz online z kamer do centrum, gdzie pracownik sam albo na wniosek lokatora podejmowałby natychmiast interwencję i współpracę ze służbami mundurowymi. Lokator nie będzie osobą zgłaszającą, stroną dla policji będzie nasz pracownik.

Ale to wymaga połączenia wszystkich kamer oraz odpowiednie obsady pracowników?

Tak oczywiście, zdajemy z tego sobie sprawę. W momencie gdy lokatorzy wnioskowali o takie rozwiązanie wiedzieliśmy, że połączenie wszystkich kamer jak i pełnienie dozoru całodobowego zwiększa zakres obsługi oraz powoduje wzrost kosztów.

Jaki jest zatem pomysł Zarządu na rozwiązanie tego problemu?

Po pierwsze chcemy wykorzystać nowoczesną technologię LTE, która w bardzo istotny sposób obniży koszty założenia sieci monitoringu online, jak i też jego obsługę. Po drugie osoby, które nadzorowałyby pracę kamer w trybie 24-godzinnym przy okazji, a może przede wszystkim spełniałyby rolę całodobowego administratora. W tym punkcie pod jednym numerem telefonicznym lokatorzy mogliby zgłaszać wszelkie interwencje. Interwencje te mogłyby dotyczyć: bezpieczeństwa oraz powstałych awarii. Pracownicy mogliby także udzielać pomocy w usuwaniu awarii i to wszystkich, tj. tych za które usunięcie odpowiada spółdzielnia mieszkaniowa, ale także tych, z którymi powinni się uporać nasi lokatorzy ale faktyczne sami nie mogą tego zrobić. Inaczej mówiąc, gdy pomoc sprawdzonego fachowca jest potrzebna mieszkańcowi w jego lokalu mieszkalnym to może skorzystać z telefonicznej porady, uzyskać kontakt lub od razu pomoc. Oczywiście odbywałoby się to po jego telefonie, za jego zgodą i za opłatą.

Jakiej to pomocy oczekują lokatorzy?

Ta pomoc jest czasami niezbędna przy awarii kranu, gniazdka elektrycznego w mieszkaniu, piecyka gazowego, pieca indukcyjnego, pralki, komputera czy Internetu. Lokator na jednym z zebrań stwierdził, że pracownicy spółdzielni mieszkaniowej pracują od 7.00 do 15.00, a życie w naszych zasobach zaczyna się po godzinie 15.00, gdy przychodzimy z pracy czy też nasze dzieci ze szkoły. Wtedy warto byłoby, aby pod jednym numerem telefonu otrzymać informację czy też zwrócić się pomoc lub załatwić sobie usługę techniczną.

A co z tanim Internetem?

Produktem ubocznym, ale dodatnim może się okazać tani dostęp do sygnału internetu dla naszych lokatorów. Uruchamiając odpowiednie łącza internetowe dla potrzeb spółdzielni oraz obsługi online kamer, przy okazji pojawia się  możliwość nabycia taniej karty mobilnego sygnału LTE dla naszych lokatorów. W ubiegłym roku koszt takiego abonamentu mógł kształtować się na poziomie 15 złotych brutto. Może się okazać, że będzie to dodatkowa, atrakcyjna propozycja skierowana także dla naszych lokatorów.

Kiedy planujecie Państwo podwyższenie jakości świadczonych usług?

Mamy za sobą pierwsze rozmowy z lokatorami, które odbyły się w miesiącu listopadzie 2016 r. Przedstawiliśmy im zarysy naszego projektu ze wstępną analizą kosztów. Następnie na zebraniu w miesiącu kwietniu 2017 r. chcemy przedstawić szczegóły tego projektu i jego przewidywane koszty. Ponadto jesteśmy w trakcie przygotowania wniosku na pozyskanie dofinansowania projektu ze środków zewnętrznych. Ostateczne decyzje o wprowadzeniu projektu - nazwijmy go dzisiaj roboczo: „SM czynne całą dobę” - nastąpią w maju na Walnym Zgromadzeniu po akceptacji członków spółdzielni. Uruchamianie techniczne może nastąpić nie wcześniej niż na przełomie września czy październik 2017 r. Przypominam w tym miejscu, że właśnie realizujemy propozycje naszych członków dotyczących poprawy bezpieczeństwa oraz  jakości i skuteczności naszych usług, i to oni ostatecznie zdecydują o powodzeniu tego projektu. 

Ciekawy pomysł, podnoszący standardy życia i bezpieczeństwa. To pionierskie rozwiązanie w naszym mieście czy też regionie. Życzymy powodzenia i dziękujemy za wywiad.

Nie dziękuję. Do widzenia!

Wywiad przeprowadził Sz. K.

 

 

 

 

poniedziałek, 23 sty 2017, Artykuł sponsorowany

Z NAMI W ŚWIAT

Rumunia

RUMUNIA !

... Wczasy w Rumunii , w wysokiej klasy hotelu z wspaniałym wyżywieniem All inclusive - hotel Turquoise. Wyjazd z Jastrzębia Zdroju w dniu 23.07 powrót 01.0 rozwiń ›

ceny od 1.790 zł

termin: lato 2017

więcej ofert biura ›

GMB Family Tours ›

ZOBACZ TEŻ INNE PROPOZYCJE. WARTO! ›

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

ARTYKUŁY

więcej

BLOGI

22/02

Mocne FILARY

2

więcej blogów

KALENDARZ

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X