Dzisiaj jest: sobota, 22 lutego 2020   Imieniny: Marta, Małgorzata

więcej ›

PUBLICYSTYKA

Sponsorowane

XXI wiek w GSM

Górnicza Spółdzielnia Mieszkaniowa w Jastrzębiu-Zdroju nie tylko stara się rozwiązywać bieżące problemy, ale też wprowadzać nowoczesne rozwiązania, mające poprawić jakość życia w jej zasobach. Ostatnio wprowadza program iMieszkaniec, którego celem jest podniesienie komfortu życia i bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania poprzez wprowadzenie rozwiązań „Smart Dom". iMieszkaniec to aplikacja komputerowa, niskokosztowe narzędzie z dziedziny inteligentnych technologii, łatwe w obsłudze, praktyczne w codziennym użytkowaniu, wprowadzające wyższą jakość w życie spółdzielni i wspólnoty mieszkaniowej.

Jak to działa?

Mieszkasz w „smart" spółdzielni lub wspólnocie mieszkaniowej.

Dodawaj zgłoszenia, wyrażaj uwagi, przekazuj wnioski ze smartfona lub komputera do GSM.

Na bieżąco będziemy informować Cię o postępie realizacji Twojego zgłoszenia poprzez powiadomienia w smartfonie, e-mail lub SMS.

Otrzymuj dane o użyciu mediów i istotne dla Ciebie ostrzeżenia i ogłoszenia.

Współzarządzasz „smart" spółdzielnią lub wspólnotą mieszkaniową.

Zarządzaj poprzez Panel Administratora procesem przyjmowania Twoich zgłoszeń, zlecania ich obsługi wykonawcom (konserwatorzy i firmy zewnętrzne) oraz monitorowania stanu realizacji w czasie rzeczywistym.

Aktywuj panele wykonawcom, za pomocą których otrzymują bezpośrednie powiadomienia o nowym zgłoszeniu i wprowadzają aktualne dane o stanie i zakresie jego obsługi.

Monitoruj, analizuj i usprawniaj pracę wykonawców, którym zleciłeś wykonanie usług oraz redukuj koszty obsługi zgłoszeń, w oparciu o gromadzone w iMieszkaniec dane.

(Informacja ze strony iMieszkaniec za zgodą właściciela firmy).

Będziesz informowany o istotnych dla mieszkańców sprawach: ograniczeniach dostaw mediów, planowanych zmianach w świadczeniu usług, konsultacjach, itp. powiadomieniem w smartfonie, e-mailem lub SMSem.


Postanowiłem przybliżyć Państwu coś,  nad czym pracujemy w GSM już drugi miesiąc. Jak wiemy z własnego doświadczenia, każda NOWOŚĆ po pierwsze jest najpierw atakowana, później jest tak zwany „opór materii”, czyli nie chcemy nowego i udajemy, że nic nie umiemy, nic nie rozumiemy, trzecia faza to nauka tego „NOWEGO”. Potem okazuje się, że ta nowość nam pomaga, a nie przeszkadza.

Tak samo było i w przypadku rozpoczęcia pracy z aplikacją iMieszkaniec. Za nami już miesiąc styczeń, w czasie którego administracje uczyły się nowego sposobu pracy. Natychmiast zlikwidowane zostały papierowe książki zgłoszeń, bo okazały się niepotrzebne. Wymusiło to konieczność szybkiego przyswojenia sobie umiejętności posługiwania się aplikacją iMieszkaniec. Poza codziennymi, wynikającymi ze zgłoszeń mieszkańców pracami konserwacyjno-remontowymi, trenowaliśmy zgłoszenia testowe, dzięki czemu nasi pracownicy w ciągu miesiąca całkowicie przyswoili sobie pracę z aplikacją. Od 10 lutego w proces pilotażowej obsługi aplikacji weszły firmy zewnętrzne wykonujące prace na zasobach GSM. Proces ten planowany jest do końca miesiąca i nie mamy wątpliwości, że zakończy się pozytywnie. Wtedy wejdziemy w ostatnią fazę, czyli UDOSTĘPNIENIE APLIKACJI  iMieszkaniec mieszkańcom zasobów Górniczej Spółdzielni Mieszkaniowej.

Co jest do tego potrzebne? Niewiele. Po pierwsze komputer lub smartfon z dostępem do internetu i zgłoszenie chęci posiadania aplikacji. To wszechobecne RODO wymaga weryfikacji osoby, która będzie posługiwała się aplikacją i danymi szczegółowymi zawartymi w jej treściach. Po weryfikacji zostaje założone konto mieszkańca i od tego czasu można będzie zgłaszać wszelkie usterki, awarie, informacje bez konieczności wychodzenia z domu. Mało tego, zgłaszający będzie na swoim urządzeniu mógł śledzić wszystkie działania jakie podjęto w związku ze zgłoszeniem. To nie wszystko, te informacje pozostaną na zawsze w historii.

To nie jedyne korzyści wynikające z wdrożenia systemu „iMieszkaniec”. Jest ich znacznie więcej, oto jeden przykład.

Konserwator wykonuje naprawę w rejonie (niech to będzie ulica Katowicka) i dostaje w międzyczasie kolejne zgłoszenia automatyczne. Okazuje się, że spośród 10 kolejnych zgłoszeń 3 są w budynku, w którym właśnie się znajduje. Nie musi zmieniać miejsca tylko załatwia najpierw sprawy w rejonie, w którym się znajduje, dopiero potem przechodzi do następnego rejonu. Zdecydowanie poprawia to ekonomikę pracy i co ważniejsze wszystko to dzieje się w tak zwanym „czasie rzeczywistym”, a więc na bieżąco. Po każdym wykonaniu zadania konserwator tylko przyciska odpowiedni przycisk i pokazuje się informacja, że działanie zostało wykonane lub praca jest w toku. Zależy to od faktu, czy praca została zakończona. Konserwator może również w sposób głosowy przekazać, co zrobił, i jego głos jest przetransponowany w formie pisemnej do panelu głównego. Może też zrobić zdjęcie wykonanej naprawy lub wziąć podpis potwierdzający wykonanie od właściciela mieszkania.

Docelowo również będzie możliwe w sposób prosty rozliczanie materiałów zużytych do naprawy, jak i czasu pracy, co pozwoli precyzyjnie i w „czasie rzeczywistym” rozliczać każde działanie pracowników w zasobach GSM.

To tylko niektóre korzyści wynikające z pracy z aplikacją iMieszkaniec, a jest ich znacznie więcej. Ważne jest w tym również to, że nie znikają dotychczasowe formy naszej współpracy, czyli zgłoszenia osobiste w administracjach czy też zgłoszenia telefoniczne, ale przekaz do wykonawców następuje już w formie informacji z użyciem aplikacji.

Od dnia dzisiejszego możecie się Państwo spodziewać więcej informacji od nas, jak to będzie funkcjonowało. Od marca na naszej stronie www.gsmjastrzebie.pl będziemy również krok po kroku zapoznawali Państwa, co trzeba zrobić, jak zrobić, aby uzyskać dostęp do aplikacji i rozpocząć z nami współpracę w celu udoskonalania pracy wszystkich na rzecz mieszkańców.

Dariusz Janicki

czwartek, 13 lut 2020, Artykuł sponsorowany

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

ARTYKUŁY

13/02

XXI wiek w GSM

0

więcej

BLOGI

22/02

W co gra MZK?

29

18/02

Radni hipokryci

7

więcej blogów

KALENDARZ

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X