Dzisiaj jest: wtorek, 26 maja 2020   Imieniny: Ewelina, Paulina, Filip

więcej ›

PUBLICYSTYKA

Blogi

MZK – działalność, punktualność, e-tablice

Korzystanie z usług komunikacji MZK to raczej wątpliwa przyjemność. Punktualność kursowania autobusów (zgodność z rozkładem jazdy) wydaje się być cechą obcą. Niestety, podane fakty dotyczą akurat linii obsługiwanych przez firmę „WARBUS” własnym taborem.

Powyższy opis nie wynika z mojej niechęci do warszawskiej firmy, ale po prostu na nich trafiło. Dodam, że często korzystam z linii, które wspomniana firma ma „nieszczęście” obsługiwać.

Ponadto wiele do życzenia zostawia system e-tablic, gdyż spóźnione kursy konkretnych linii znikają o godzinie planowanego kursu, zgodnego z rozkładem jazdy, po czym ponownie po kolejnej minucie pojawiają się na e-tablicy sygnalizując, że autobus przyjedzie za… 1 minutę!!! Odjazd faktyczny kolejne 3 minuty później, co daje 5 minut spóźnienia na trasie jednego przystanku, tj. z przystanku początkowego, z którego dojazd zajmuje 2 minuty (A. Bożka – ul. Łowicka)!!!

Nie jest to przypadek odosobniony. Tego typu sytuacje zdarzają się NOTORYCZNIE i dotyczą innych linii, co jestem w stanie wykazać. W związku z tym pozwoliłem sobie na skargę skierowaną do Dyrektora MZK, Pana Benedykta Lanusznego, informując zarazem o zaistniałej sytuacji Panią Prezydent A. Hetman. Radnych nie informowałem, ponieważ w moim przekonaniu przyziemne sprawy mieszkańców większości ich nie interesują… A może po prostu są sprawami zbyt trudnymi?

Czy płacąc za przejazd nie mamy prawa wymagać?

Janusz Tarasiewicz

poniedziałek, 16 lip 2018, Janusz Tarasiewicz

KOMENTARZE

  • | 23/07 godz. 10:05

    Może e-kierowcy obowiązki wykonują z chęcią przy takich zarobkach

  • Darek | 23/07 godz. 09:24

    Sprzedaż biletów to obowiązek kierowców i mają go wykonywać z chęcią a nie z naburmuszoną miną bo szef mu kazał sprzedawać bilet...

  • | 23/07 godz. 08:55

    do ulka
    z kierowcami w czasie pracy nie można romansować w szczególności przy sprzedaży biletów

  • ekierowcy | 23/07 godz. 08:21

    Kursy powinni wykonywać e-kierowcy.

  • | 23/07 godz. 08:08

    kierowca jest po to żeby kierować a nie kasjerem powinien mieć w sprzedaży ebilety i tylko za równą kwotę 10zł inne bilety powinny być w kioskach

  • ulka | 22/07 godz. 21:40

    Czy można zrobić co niektórym kierowcom przeszkolenie z kultury do pasażerów kupujących bilet?
    Łaskę co niektórzy robią że pasażerowi bilet sprzedadzą i jeszcze niekiedy powiedzą żeby sobie E bilet kupić.....

  • | 22/07 godz. 20:25

    Kiedy darmowe WIFI w naszej komunikacji w Jastrzębiu, w Polsce to już standard a i w Rybniku prawie we wszystkich autobusach jest.
    W jastrzębiu brak, a w autobusie nudzi się jak powoli jadą do Rybnika

  • Wyborca | 22/07 godz. 13:19

    Jaka jest rola lokalnego pisu w szkodzeniu PKM?

  • bzik | 19/07 godz. 10:25

    MZK już dawno się zastało i skostniało.

  • gdzie radni bezradni | 19/07 godz. 09:42

    Temat na czasie i ciekawy. Świadczą o tym publikacje w innych mediach. Może wreszcie coś się ruszy.

  • Opóźnienia to norma. | 19/07 godz. 08:13

    Warbusowy autobus na A. Bożka podjeżdża dwie minuty po czasie, bo kierowca wcześniej musiał poklachać z kolegami. Tak było z linią E-3 w poniedziałek 9.07 2018, kurs o godz. 10:20 - autobus podjeżdża o 10:22 i 5 osób kupuje bilety u kierowy. Na zwrócenie słusznej uwagi kierowcy przez jednego z pasażerów, że o godz. 10:20 to autobus ma już jechać, kierowca jest wielce oburzony. To wszystko jest rażąco widoczne.

  • Bziok | 19/07 godz. 07:54

    Czy w MZK sporządzono rzetelny audyt? Kiedy to towarzystwo wzajemnej adoracji zostanie rozgonione? Czy to prawda, że p. prezydent dołączyła do tego chóru?

  • Tak trzymać | 18/07 godz. 21:00

    Co by nie powiedzieć, ludzie zaczęli pilnować czasu w kursach autobusów, a temat wywołany przez pana Janka jest powszechny jako przewodni na przystankach i nie tylko.

  • Obserwator | 18/07 godz. 16:50

    Zaorac to cudo przynoszace 3 mln straty rocznie.

  • ohohohohoooo | 18/07 godz. 16:33

    Pan Januszek rozpoczął kampanię do samorządu.

  • Pasazer | 18/07 godz. 16:07

    Firma zle wywiazuje sie z wykonywania komunikacji a o karach jakos nie slychac

  • a co na to prezydentka | 18/07 godz. 10:31

    Ciekawe czy odpowiedzą p. Tarasiewiczowi na skargę oraz cy p. Tarasiewicz podzieli się z jej treścią.

  • Werbusiak | 18/07 godz. 10:28

    Bagno z MZK to nie wina obecnych władz wykonawczych, ale poprzedników z "dzielnym" wsparciem riebiat z pisostanu. Niestety, teraz chyba i pani prezydent też skumała się z BL. Jak był szefem MZK J. Buda to widać było jego determinację w działaniu. Niestety, teraz skostniały twór ma się dobrze.

  • Tadeusz | 18/07 godz. 09:53

    Dla niezorientowanych-Pan Gałuszka wrócił na swoje poprzednie stanowisko czyli kier.SKP, a stanowiska dyrektor w PKM nie ma od lat, był z-ca prezesa.

  • Do co tam panie w PKM | 18/07 godz. 09:47

    Gałuszka po pierwsze nigdy nie był wicedyrektorem tylko zastępcą prezesa. Już nim nie jest wrócił na stare śmieci czyli kierownik SKP.

  • wyborca już ne pis lokalnego | 18/07 godz. 08:21

    Mamy co mamy. Podziękujmy radnym z PiS-u za wycofanie się z wyjścia z MZK. PKM powinien obsługiwać linie miejskie i międzygminne. Kasa na komunikację to drugorzędna sprawa.

  • Ty | 17/07 godz. 21:43

    Nie robi sie podstawowych obslug to tym bardziej nie dba sie o klimatyzacje

  • Kierowca | 17/07 godz. 19:29

    Dziwnym trafem w autobusach Jastrzebskiej firmy PKM klimatyzacja działa Czyzby sie bardziej szanowało pasazerow?

  • do PASAŻER 1607 godz. 1610 | 17/07 godz. 17:51

    Panie Pasażer uwagi proszę zgłaszać do Pana Lanusznego.
    Specyfikacja w przetargu nie obejmowała używanie klimatyzacji w autobusach. Nikt zmusi kierowcy do jej włączania, pod warunkiem że klimatyzacja w tym autobusie jest i jest sprawna . Jak się zepsuje nikt tego nie naprawia bo i za co. Taka usługa kosztuje . Proszę zajechać do np do Katowic czy Sosnowca .Tam wozokilometr kosztuje ok.8,00 zł i wnętrza autobusu są klimatyzowane . Reguluje to cena za usługę.W Jastrzębiu jeźdżi się za 4,85. O więcej »czym wiec mówimy.
    Jastrzębie -Zdrój trzeci świat .

  • Mieszkanka | 17/07 godz. 17:44

    Ja tez sie dziwie ze ten artykul nie jest na glownej stronie
    O takich firemkach powinno sie mowic glosno

  • Jastrzębianin | 17/07 godz. 13:58

    Dlaczego ta informacja jest w dziale Publicystyka a nie na głównej stronie Wiadomości Może dlatego żeby za dużo ludzi nie wypowiadało swoich opinii na temat działalności MZK i firmy zwanej Warbus

  • do co tam panie w PKM | 17/07 godz. 13:57

    Gałuszka jest nadal wicederektorem. Nie pisz głupot.

  • bolek i lolek | 17/07 godz. 13:15

    kto powinien beknąć za e-buble ?, e-B.L. z e-Żor.

  • ebuble | 17/07 godz. 11:34

    za system e-tablic, e-biletów i e-coś tam powinien ktoś beknąć. Gdzie kontrole e-bublerów? Miliony w błocie utopione, a tu e-ełuforyja.

  • Kierowiec | 17/07 godz. 11:18

    Zeby sprawdzac stan techniczny trzeba posiadac kanal naprawczy I wykwalifikowanych mechanikow Ale firma prywatna o tym nie wie

  • Zmartwiony | 17/07 godz. 09:34

    Jadąc linią 120 autobus marki Scania, miałe strach czy dojadę w całości bo strasznie coś się tłucze pod autobusem ,czy ktoś to sprawdza?

  • co tam panie w PKM | 17/07 godz. 09:25

    Ponoć w PKM wszystko wraca... do normy? Gałuszka wrócił tam, gdzie zaczynał? "Szable" AM-a łamią się?

  • Jastrzębianka | 17/07 godz. 08:39

    Podoba mi się bardzo ten ostatni wytłuszczony akapit, szczególnie kwestia dotycząca radnych. Nic dodać, nic ując. Za to bajoro w pełni odpowiedzialność ponosi znaczna część radnych co chcieli powrotu do MZK.

  • | 17/07 godz. 07:54

    powinno się radnym zabrać na miesiąc prawo-jazdy i nakazać jeździć komunikacją miejską i oczywiści zabronić odliczania biletów w koszta diet

  • | 17/07 godz. 07:49

    ktoś zapomniał że autokar w godzinach szczytu wolniej się przemieszcza z powodu większego ruchu i korków niż w godzinach nocnych

  • | 17/07 godz. 07:47

    o rozkładzie który by przewidywał przesiadki z jednej linii np 102 z godziny 9,45 na inną żeby móc się z dworca głównego wydostać nikt nie myśli

  • Punktualność jak talala | 16/07 godz. 22:00

    Ale jaja. Teraz można regulować zegarki. Porobiło się pozytywnie.

  • zosia | 16/07 godz. 21:38

    Korzystam często z lini 116 .Kiedyś kierowca nie zabrał mnie z przystanku przy działkach na Jagiełły.
    Dzwoniłam ze skargą do dyspozytora firmy,,warbus,, , ten usilnie mnie przekonywał że oni nie wykonują kursów linni 116 tylko PKM.Robi mi z mózgu wodę przecież wiem to wykonuje te kursy jeżdżę prawie dziennie

  • Jastrzab | 16/07 godz. 19:41

    W komunikację nie można się bawić Komunikację trzeba wykonywać uczciwie i rzetelnie

  • PASAŻER | 16/07 godz. 16:10

    to prawda ze obca firma lekceważy pasażerów Brak punktualności ,o klimatyzacji nie wspomnę !A stan techniczny autobusów coraz gorszy.Jak to jest ze jedna firma potrafi wykonywać rzetelnie komunikacje a druga nie?
    Brak reakcji organizatora MZK co najmniej zastanawia

  • mieszkaniec | 16/07 godz. 16:05

    Niestety ktoś sprowadził do naszego miasta jakas dziwna firme która nie posiadała nic prócz zapewnień ze będzie dobrze .Niestety tak nie jest Dziwi fakt ze miasto które tak dużo płaci nie potrafi zrobić porządku z komunikacja w naszym mieście.

  • Jancio | 16/07 godz. 15:17

    ktoś tu nie lubi werbusa.

  • łooooo | 16/07 godz. 14:20

    hm...... warszawska firma.... hmmmmmm

  • jasnet.pl | 16/07 godz. 15:16

    Komentarze do tego tekstu zostały wyłączone! Minął okres dodawania komentarzy.

zobacz wszystkie komentarze

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

16/05

"Cyborg"

6

RÓWNIEŻ TEGO AUTORA

22/02

W co gra MZK?

29

więcej

WPISY INNYCH AUTORÓW

18/02

Radni hipokryci

7

więcej blogów

KALENDARZ

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X