Dzisiaj jest: poniedziałek, 24 czerwca 2019   Imieniny: Danuta, Jan, Janisław

więcej ›

WIADOMOŚCI

To będzie ta kolej czy nie?

„Jastrzębie-Zdrój zostało oficjalnie wpisane do Programu Uzupełnień Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Oznacza to gwarancje rządowe na finansowanie odbudowy kolei w naszym mieście” – czytamy w specjalnym wydaniu miesięcznika „Jastrząb”, a konkretnie w tekście pod znamiennym tytułem „Do Jastrzębia-Zdroju powraca kolej”.  

„Zanim to jednak nastąpiło, miasto Jastrzębie-Zdrój wraz z partnerami z Czech przygotowało analizę dotyczącą odtworzenia linii kolejowej. Koszt miałby opiewać na 76 mln zł. Jednym z podstawowych warunków odtworzenia linii kolejowej było skomunikowanie Jastrzębia z Katowicami i to w czasie nie dłuższym niż 60 minut. Według analizy warunek uda się spełnić, bo pociąg ma dojechać do stolicy województwa w 58 minut” – zapewniają urzędnicy.

Pomysł odbudowy linii kolejowej poparło szereg gmin. List intencyjny w tej sprawie podpisali samorządowcy z Jastrzębia-Zdroju, Żor, Czerwionki-Leszczyn, Orzesza, Mikołowa, Łazisk Górnych i Pawłowic.

„Można w nim przeczytać, że 'celem realizacji projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej regionu jako nieodłącznego elementu rozwoju gospodarczego, społecznego i kulturowego tej części województwa śląskiego. W odniesieniu do rosnącego zapotrzebowania związanego z transportem zbiorowym oraz mając na uwadze ekonomiczne i ekologiczne korzyści wynikające z organizacji publicznego transportu, uznaje się za priorytetowe szeroko zakrojone działania związane z odtworzeniem linii kolejowej na odcinku z Jastrzębia-Zdroju do Katowic'” – pada na koniec.

fot. pixabay

piątek, 7 cze 2019, informacja własna

KOMENTARZE

  • kolina | 21/06 godz. 07:50

    Wiecie ile kosztuje utrzymanie w sprawności eksploatacyjnej, zgodnie z przepisami ustawowymi, linii kolejowej ?
    A tu trzeba ją jeszcze stworzyć :)))

  • logik | 17/06 godz. 15:06

    Jak będzie kolej, to tylko do Pawłowic.Tyle ekonomia i logika.Natomiast gadanina o połączeniu Ostravy z Katowicami przez Jastrzębie to są bajki dla ciemnego ludu.Gdyby nawet udało się wytyczyć względnie prostą linię, to zysk czasowy w porównaniu z linią Ostrava-Zebrzydowice-Czarnolesie-Pszczyna Katowice byłby żaden lub niewielki.Chyba, że Jastrzębie zasponsoruje estakady do Ostravy i Katowic oraz Pendolino.Wtedy, czemu nie.

  • Waldemar | 13/06 godz. 08:36

    Proponuję pogłębić kolejówkę by był dostęp kontenerowców do morza a spływy kajakowe i pontonowe rozwiną turystykę w mieście. Na hałdach zrobić wyciągi narciarskie gdzie dojazd A1 będzie jedynym w Polsce najbliższym autostradowym dostępem do stoków narciarskich. A dworce kolejowe zrobić pod kopalnią tory już są ;-)

  • zyga | 11/06 godz. 20:24

    Kilkadziesiąt lat temu można było , z przesiadką , dojechać nad morze a przy odrobinie szczęścia i korzystając z uprzejmości pani w informacji na dworcu zwiedzić całą Polskę . Tego już nigdy nie będzie .

  • lolo | 10/06 godz. 06:57

    Będzie kolej jeżeli \PO utworzy w Polsce "zieloną wyspę", którą tusk obiecał kilka lat temu.

dodaj / zobacz wszystkie komentarze

zamknij

WIADOMOŚCI

więcej wydarzeń

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

KALENDARZ WYDARZEŃ

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X