Dzisiaj jest: niedziela, 15 grudnia 2019   Imieniny: Celina, Ireneusz, Krystiana

więcej ›

WIADOMOŚCI

Urząd dla niepełnosprawnych

„Osoby z różnymi niepełnosprawnościami bardzo często załatwiają sprawy w jastrzębskim magistracie, dlatego urząd musi być dostosowany do ich potrzeb. I to właśnie z myślą o nich w holu wejściowym zamontowany został terminal informacyjny. Jest to terminal z kolorowym poddrukiem, z łatwo wyczuwalnymi elementami wypukłymi oraz czytelnym, kontrastowym układem graficznym uzupełnionym w postaci tekstów czarnodrukowych i pinów brajlowskich” – informuje jastrzębski magistrat.

„Dzięki niemu osoby niewidome czy słabowidzące, ale też starsze i mające problemy ze słuchem uzyskają informacje o przestrzeni, w której się znajdują” – wyjaśnia Anna Hetman, prezydent miasta.

Terminal wyposażony jest w wypukły plan budynku urzędu, system nagłaśniający odczytujący komunikaty, klawiaturę oraz podpisy brajlowskie, wypukłe i w druku powiększonym.

„Warto podkreślić, że jest to kolejne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych w jastrzębskim magistracie. Przypomnijmy, że osoby niesłyszące i niemówiące mogą przy pomocy wiadomości tekstowej SMS (pod numerem 516 844 320) zasięgnąć wszelkich potrzebnych informacji w Urzędzie Miasta, a także zgłosić sprawę. Na poręczach w budynku magistratu są nakładki z informacją podaną alfabetem Braille’a, a przed schodami tzw. pola uwagi – żółte pasy informujące osoby niedowidzące, że wchodzą na stopień. Z kolei na przeszklonych powierzchniach (wszystkich szklanych drzwiach) znajdują się taśmy ostrzegawcze. W urzędzie są dwie windy, którymi osoby poruszające się na wózku inwalidzkim mogą się przemieszczać między piętrami. Przyciski w nich są podświetlane, dzięki czemu osobom z dysfunkcją wzroku łatwiej z nich korzystać. Ponadto przyciski dyspozycji z oznaczeniem numerycznym posiadają informacje w języku Braille’a” – dowiadujemy się.

źródło: UM Jastrzębie-Zdrój

fot. UM Jastrzębie-Zdrój

poniedziałek, 2 gru 2019, informacja własna

KOMENTARZE

  • seboc | 02/12 godz. 16:00

    A jakby taki niepelnosprawny chcialby udac sie na OWN, to jak ma to zrobic?

  • | 02/12 godz. 15:10

    Kto odbiera SMS od gluchego muszą poznać tego magistra

  • | 02/12 godz. 15:09

    Osoby głuche maja pisać smsa leżę i kwicze

  • Oko proroka | 02/12 godz. 13:46

    Pamiętam wrażliwość urzędników względem osób niepełnosprawnych chciałem załatwić kartę do parkowania mama nie miała nóg odjętych po chorobie usłyszałem żeby przyjechać z nią na parking przed urzędem żeby urzędnik ją zobaczył ,miałem dokumentację medyczną lecz to nie miało znaczenia zrezygnowałem mama już zmarła więc jak czytam takie artykuły to krew mnie zalewa obłuda imic wiecej

  • | 02/12 godz. 13:01

    A co z petentami, którzy nie władają biegle językiem polskim, ale za to na przykład angielskim? Bo jak do tej pory to obsługa takich petentów odbywa się na żenującym poziomie google translatora. Niedawno dla niepoznaki zadzwoniłem do UM i zapytałem po angielsku o możliwość załatwienia jednej sprawy. Cisza panująca po drugiej stronie była dość krępująca, wymowna i trwała dłużej niż moja cierpliwość. Dlatego się rozłączyłem.

dodaj / zobacz wszystkie komentarze

zamknij

WIADOMOŚCI

więcej wydarzeń

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

KALENDARZ WYDARZEŃ

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X