Dzisiaj jest: poniedziałek, 24 listopada 2014   Imieniny: Aleksander, Emmy, Jan

więcej ›

WIADOMOŚCI

JSW: 8 tys. dla górników

Średnie wynagrodzenie w Jastrzębskiej Spółce Węglowej w 2013 roku wyniosło 8 136 zł brutto i było ponad dwukrotnie wyższe od przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, które według danych GUS wyniosło 3837,20 zł. Do wysokości średniego wynagrodzenia w JSW nie została wliczona  specjalna nagroda pieniężna, jaką Spółka wypłaciła pracownikom w lipcu w związku z zyskiem firmy w 2012 r.

Poziom zatrudnienia w JSW wyniósł na koniec 2013 r. 22 164 osoby.

wtorek, 21 sty 2014, JSW S.A.

KOMENTARZE

  • Paweł | 17/02 godz. 19:21

    W tym tygodniu 14-stka i kolejne 5 klocków na konto hehe.

  • minż | 17/02 godz. 17:26

    powiem ci coś jak kopalnie zamkną to nawet ty nie zarobisz trzech tys

  • emeryt | 15/02 godz. 20:12

    Do Arek . Z całym szacunkiem ale pracy górnika dzisiaj a trzydzieści czy czterdzieści lat temu nie ma absolutnie co porównywać . Niestety prawda jest taka że górnictwo dzisiaj to żyła złota z której każdy chce uszczknąć . Masz do tego prawo ale mieszanie Tuska czy Kaczyńskiego albo ludzi którym naprawdę życie nie szczędzi przykrości i w desperacji muszą się upokarzać nie ma najmniejszego sensu . Górnicy przydałoby się odrobinę zdrowego rozsądku i pokory .

  • | 14/02 godz. 21:04

    Do "Arek |" Co ty chrzanisz. Sami sie "bijecie", aby robić w soboty i niedziele, bo kupe kasy zarabiacie. Szkoda,że już tego nie wspomniałeś, że państwo dopłaca do waszych emerytur prawie po 900 zł.
    Inne zawody tez narażają się na niebezpieczeństwo.Nie tylko górnicy.A co ludzi, któryz nie kawapią się do pracy, to może odstapisz miejsce na kopalni tym, którzy nie mogą się dostać.

  • Arek | 13/02 godz. 19:59

    Fakt jest taki że zarobki są zarobkami podawanymi brutto fakt że mam 8100 jak podaje pan prezes jest prawdą ale to że pracując na wydobyciu pracuje dodatkowo średnio 4 dni świąteczne nikt nie powie i na przykładzie odprowadzonych moich składek do państwa które w ubiegłym roku odprowadzili jest to 48500zł za cały rok a zarobek roczny to 115tyś oczywiście minus te składki ciekawe jak by wszyscy komentowali opiekę zdrowotną gdyby nie górnicy bo NFZ cieżko by miał wydolić gdyby nie te składki a dla więcej »zawistnych nie zabieram wam waszych pieniędzy czy chleba po prostu pracuje na to i nikt mi za darmo tego nie daje codziennie sam narażam zdrowie i życie więc niech każdy patrzy na siebie bo to ja powinienem być nerwowy iż za moje składki leczy się ludzi którzy nie kwapią się podjąć pracy a takich mamy sporo i wcale nie mówię tu o ludziach którzy mają ciężką sytuacje w życiu bo ich mi żal taki mamy system pana tuska chodzi mi o tych ludzi którzy sami nie chcą pracować bo wolą się naćpać i pić piwo po barach i zamiast pracy kraść na potęgę co się da ja nikogo nie okradam i przykro się robi gdy głupimi komentarzami porównuje się ciężką pracę górnika do złodzieja czy oszusta żałosne to jest jak każdy patrzy i piszę głupoty zamiast się zabrać do pracy i robić wszystko by było lepiej sam kiedyś pracowałem za 1000zł przy tym dwójkę małych dzieci nie było lekko ale trzeba robić tak by było lepiej w życiu zamiast marudzić działałem nikt mi nic za darmo nie dał ale nie płakałem na innych jak to jest źle i jak to inni mają lepiej pozdrawiam

  • górnik2 | 13/02 godz. 09:22

    aha a ja w biurowcu haje robiłem ze za małe przelewy mi robią

  • Do wpisu z 1037 | 10/02 godz. 17:48

    A czy ktoś mówi że zarabiacie 8 000 na rękę?Pisze jak byk w artykule 8000 brutto,chyba że nie masz pojęcia co to jest brutto a netto...A później się dziwície że mówią o was jak o niewykształconych po podstawówce...

  • | 10/02 godz. 16:58

    Do "| 10/02 godz. 10:37" Pzrecież to nie jest na rękę tylko brutto.I tak wiadomo,że górnicy dobrze zarabiają. I te wszystkie dodatki doliczyć trzeba.

  • poinformowany | 10/02 godz. 16:50

    Wprowadza w błąd ale Ciebie, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Wiesz co znaczy brutto??? To co innego niż na rękę, uwierz mi na słowo.....

  • | 10/02 godz. 10:37

    Zastanawiające jest to, że zawsze jak pojawia się artykuł na temat kopalni to zaczyna się dłuuuga dyskusja na temat zarobków, w tym przypadku akurat dotyczy zarobków i jak na razie widzę, że komentarze ciągle napływają. Po co taki artykuł wychodzi? Przecież wprowadza się ludzi w błąd żaden górnik nie dostał 8 tyś na rękę, piszę się taką nieprawdę a ludzi to bulwersuje zwłaszcza tych którzy faktycznie są górnikami po co siać nienawiść w społeczeństwie...Jest już tyle nienawiści w tym mieście! więcej »

  • do maro | 09/02 godz. 21:30

    maro - do firmy to może ty byś sobie poszedł i wtedy zobaczysz jak tam się pracuje i najważniejsze ... za ile ? Pracuję w takiej firmie i nie widziałem jeszcze 2000 zł "na rękę". Pod kopalnią to byle smarkacz zarabia więcej, a tam gdzie wam się nie chce wchodzić tam ja musze iść - tyle w temacie. Może byś mi znalazł miejsce choćby na płuczce - tam 2.500 od razu dostanę, barbórkę , 14-kę ............

  • emeryt | 08/02 godz. 14:13

    Nagroda za zysk firmy hahahahaha , który szef wyda z własnej kieszeni pieniądze dobrowolnie zamiast je zainwestować , albo się podzielicie albo będziemy strajkować , oto całe górnictwo hahahaha

  • Tadeusz | 06/02 godz. 20:02

    MOŻECIE SIĘ WSZYSCY POZABIJAĆ Z ZAZDROŚCI O 8000 ZŁ ŚREDNIEJ
    GÓRNIKA ALE TYLKO TAKI ZAROBEK MAJĄ W NOWYM BIÓROWCU JSW SA

  • maro | 06/02 godz. 18:18

    do wszystkich komentarzy.czego zazdrościcie

    górnikom każdy mógł iść do kopalni pracować lecz brak okien, co do płacy tępaki jest to średnia prezesów i reszty pracowników.brak pracy dla młodych powiedzcie swoim rodzicom emerytom żeby się zwolnili i w ciągu roku będzie około 1000 miejsc. oraz kilka tysięcy w firmach.

  • | 04/02 godz. 21:41

    Zamiast się tu kłócic to jako społeczeństwo powinniśmy coś zrobić wspólnie żeby rząd polski nas wysłuchał bo nie czarujmy się nikt nie zarabia az tak dużo bo wszyscy jedziemy na kredytach i zaciskamy pasa, zawsze na czymś oszczędzamy albo na zdrowiu albo nie mamy się w co ubrać, o jedzeniu nie wspomnę..a wakacje to marzenie nie jednej jastrzębskiej rodziny...

  • | 04/02 godz. 12:00

    Wszystko się wszędzie opłaca za granica,mimo wyzszych zarobków a w POlsce nic,wszedzie robią sztuczna propagande ze nie jest opłacalne,ciekawe gdzie rudy dostanie posadke po przegranych wyborach za dowalenie POlskiego przemyslu na rzecz niemieckiego...

  • | 04/02 godz. 11:56

    Czemu w polsce wszystko sie nie opłaca??!! Niby za wysokie zarobki,a np u Merkel górnicy zarabiają na nasze ok 12 tys,a węgiel sprzedają w tej samej cenie co my i im się opłaca!! Jak i nas górnictwo padnie to będziecie kupować węgiel po 1200 zl od przełożonej rudego...

  • mati | 04/02 godz. 07:29

    no nie wiem...mi na budowie się fajnie robiło...troszkę gorzej zimą no ale szefo dawał i ubranie zimowe i posiłki regeneracyjne, także szło przetrwać a latem słoneczko i człowiek opalony, wszędzie trzeba robić to juz nie te czasy co 20 lat temu że był przesyt załogi, wtedy owszem szło poleżeć pod ociosem ale teraz to już mit, teraz na dole pracuje 3000 ludzi a kiedyś 6000 także można sobie wszystko wydedukować

  • | 03/02 godz. 22:33

    Teraz na kopalnie nie przyjmują po podstawówce,takich przyjmowali jak kopalnie otwierali,teraz trzeba mieć szkołe. A budowlanka to właśnie w większości miastowe bezmózgi (blokersi) którym do szkoły chodzić się nie chciało

  • Do matiego | 03/02 godz. 13:10

    Tylko że na budowie nie miałeś tych wszystkich dodatków z nimi na kopalni masz rocznie dużo więcej na picie.I nie oszukujmy się -na budowie dużo cięższa praca niż na kopalni.

  • mati | 03/02 godz. 09:06

    a nie gadajcie że się nie da zarobić poza kopalnią, ja pracowałem w firmie budowlanej i jak było po 8 godzin to mniej niż 3200 nie miałem, a jak się robiło po więcej godzin to 4000 spokojnie szło przekroczyć, ale niestety do Katowic nie chciało mi się dojeżdżać i wole za te 8 godzin robić za wypłatę 3000 + 14 + barbórka + 8 ton węgla w naturze + wczasy pod gruszą + pomoce szkolne + dopłata do wyjazdów we własnym zakresie + bilet z karty górnika ni i + bony :)no...ale żeby na kopalnie iść to trze więcej »ba było się uczyć

  • | 02/02 godz. 12:32

    Każdy może iść na kopalnie robic...
    nieGórnik | 27/01 godz. 21:46
    "Gdyby dali górnikom 4000 to by było więcej dla biednej Polski... a tak górnicy wszytko przejedli...."
    I co by to dało skoro wszystko jest prywatne,a prywaciarze nie dają zarobić,zreszta sami jesteście sobie zazdrośnicy winni i odpowiada Wam warunki jakie dają-podpisujecie umowe...Cala polska padnie gdy padna kopalnie,bo z czego PO będzie kraść pieniądze??

  • | 30/01 godz. 14:19

    ja pracując w szpitalu na rękę dostaje 1050 zł dziękuję .

  • | 28/01 godz. 17:55

    Pelu Twoja uwaga jest bardzo trafna. Myślę, że nie jest warto produkować w sobie tyle złości i nienawiści do ludzi pracujących na kopalni. Jest to kolejna okazja do wypłukaniu sobie flaków w nie wiadomo jakim celu. Według mnie został tu poruszony o wiele trudniejszy temat dotyczący ludzi, którzy mają o wiele większy problem-nie potrafią znalexc pracy bądź mają bardzo mało płatną pracę-często uczciwie starając się o przetrwanie sami nie potrafią sobie poradzić, a mało kto pragnie wyciągnąć rękę, więcej »wesprzeć przynajmniej dobrym słowem.

  • | 28/01 godz. 15:55

    Do sztajger-Był taki czas ,(dawno temu ,że wstyd było isc do zawodowej handlowej,a co dopiero do ZSZ-nie wypadało,wybrałyśmy LO-no niestety-to nie był dobry wybór!A tak na marginesie-nie wszyscy przeliczja życie na Cyt."Ja se kupia,"jo już mmom","Oni maja ,my tez bydziemy mieć-niestety to jastrzębska rzeczywistosc :oni auto,my tez musimy,oni plazma,my tez ,zrobili remont ,minęło kilka tygodni znajomi remontują,sąsiad kupił nową lodwke ,trzeba też ,chociaż stara na chodzie,nowa gazówka ,odwiedzam więcej »y sąsiadów -my tez mamy!111to przerażające,ale to fakty!!!

  • sztajger | 28/01 godz. 11:35

    trzeba było isc do zawodówki i skonczyc szkole a nie studia i teraz beczec bo siedzis na kasie w lidlu :)nie pasi wyjazd do angli a nie pisac takie zalosne komentarze "do górników"ja jem za swoje i pył i chleb wiec sie odj.... zawistna m....

  • do do górników | 28/01 godz. 11:05

    JAK MY NIE ZAROBIMY TO WY BĘDZIECIE NA BRUKU ZAZDROSNY NARODZIE JASTRZĘBSKI. TAKA JEST PRAWDA.

  • Do many | 28/01 godz. 09:33

    Ponoć cos koło 15 lutego mają wypłacać.I kolejne 4 tysiaki do kapsy heheh.

  • many | 28/01 godz. 08:06

    I co z tą czternastką wie kto

  • Do górników | 27/01 godz. 23:52

    Zarabiacie bardzo dobrze ale wam cały czas jest mało i mało...
    Kopalnie sprywatyzują to wam się wszystko ukróci i dopiero będzie płacz...

  • szkoda gadać | 27/01 godz. 22:09

    Głupki jesteście odwalcie sie od tych górników uczciwie pracują na te pieniądze i nic nikomu do tego ile tego jest...........idzcie do takiej roboty to będziecie mieć te wspaniałe pieniądze.Ludzie zajmijcie się ważnymi sprawami żenujące to jastrzębie jest i zazdrość was wszystkich

  • nieGórnik | 27/01 godz. 21:46

    Gdyby dali górnikom 4000 to by było więcej dla biednej Polski... a tak górnicy wszytko przejedli....

  • | 27/01 godz. 19:34

    W TV Katowice mówili, że stadion likwidują prawda to?

  • arek | 27/01 godz. 19:26

    gdyby nie podatki górnicze to ten kraj nie istnieje

  • Tomas | 27/01 godz. 19:12

    Zazdrościsz Narodzie Polski?Idźta do szkół górniczych.Młodzi-technika,starsi-technika wieczorowe.Póżniej zapraszam na sielankowe życia w dziurze.Pozdro

  • pela | 27/01 godz. 19:06

    Czy ma 4,6,czy 8 tysięcy to i tak nie ma na co narzekać,bo są w tym mieście ludzie co są zmuszeni do wyjazdu żeby zdobyć jakąkolwiek pracę,lub wegetować za 1200 zł bez złotówki dodatku w skali całego roku.I może takim tematem ktoś by się w końcu zainteresował, bo żaden górni z głodu nie umarł.Pracują niech mają,ale też istnieją w tym mieście ludzie którzy za 300 euro miesięcznie wypruwają sobie flaki żeby było co do gara włożyć, i obronić się przed wizytą komornika.A koszty życia każdy ma jednak więcej »owe, i zamiast podburzać społeczeństwo takimi newsami ktoś by się zainteresował patologią systemu pracy nie tylko w tym mieście. Bo nie może być tak żeby koszty życia były na poziomie krajów zachodnich-bogatych-wysoko rozwiniętych, a zarobki na poziomie Rumuni czy Ukrainy. Ta bańka w końcu pęknie,bo nie może dochodzić do sytuacji żeby pracujący człowiek brał kredyty na rachunki-to jest chore

  • ryl | 27/01 godz. 18:43

    słonecznik do góry tabaka do góry gazety do góry a pensje stoją czas na wycieczkę do warszawy

  • | 27/01 godz. 17:52

    Do "do wszystkich" Chyba ci się te 3000 śniło. Przecież na dwoje dziei juz masz ponad 2 tys. Wiec nie polewaj ludziom wody.Nie ma co cyganić ludzi, bo oni sie orientują ile górnicy zarabiają. Wystarczy ,jak biorą w sklepie raty to juz widac ile maja kasy .

  • JZR | 27/01 godz. 15:25

    dlaczego nie chcą przyjmować ludzi z jzr- ów pod kopalnie, zmowa jakaś? coś mi tu nie gra

  • edek | 27/01 godz. 13:05

    Ludzie w tytule jest 8000 brutto czyli wychodzi ok. 5600 zł na reke. Wiec taka kwote ma kazdy gornik, jesli doda roczny zarobek netto i podzieli przez 12.

  • moja | 26/01 godz. 10:53

    masz racje wyleżą sie po komorach ,a póżniej pierwsi do pracy na emeryturze bo im mało,zawiesić emeryture i rób za 1600 górniku,kopalnia to przytułek bo ich związki bronią

  • ss | 26/01 godz. 10:51

    no tak tyle zarabiać ,a kur..,pożniej robić na ich emerytury zrobić jak w czechach ,bo pożniej te emeryty pierwsi do pracy młodym miejsca zajmować

  • pedros | 26/01 godz. 10:33

    Biały hełm te brutto to masz chyba z KGHM.

  • do wszystkich | 24/01 godz. 23:13

    Gdyby tak było ze tyle zarabiają to napewno przy rocznym rozliczeniu pit nie mieli bysmy zwrotu ponad 3,000 zł przy 2-ójce dzieci i 2 dochodach......he he dla tych ktorzy dali się wciągnąc w ten głupi artykuł ŻENADA co roku jest jakis temat o górnikch....ludzie skoro jest taka kasa to się zatrudnijcie na kopalni poprostu żałosne

  • julka | 24/01 godz. 23:02

    Wiem ile zarabia mój mąż mamy wspólne konto a po co te głupie teksty że nie wiem ile przepija w barze i ile wydaje na koleżanki............jeździmy razem do pracy i razem wracamy więc buzia na kłódke że ty tak robisz to nie znaczy że wszyscy....a jeśli chodzi o zarobki to z ręką na sercu moge powiedzieć że te 8tys.zł jest wyssane z palca uwierzcie mi nie jedna babeczka w biurze zarobi więcej niż taki górnik który codziennie zjeżdża na dół i naraża swoje życie.

  • Biały hełm | 24/01 godz. 10:57

    A ja zarobiłem w ubiegłym roku 165.000 brutto ze wszystkimi dodatkami. Też zawyżam średnią...

  • heniek | 24/01 godz. 01:30

    A ja pytam kiedy czternastka

  • do julka | 23/01 godz. 23:18

    masz racje na tych nowych umowach jest zupelnie inaczej, a komentarze ile mezus wydaje na bary i kolezanki sa nie na miejscu... jesli chodzi o brabroki i te dupsy wyplaty sa wtedy ewidentnie nizsze... czemu nikt nie czepia sie ile zarabiaja w biurach, caly zarzad? tam w biurach to dopiero sie namecza...

  • do julki | 23/01 godz. 21:37

    Masz takie pojęcie o zarobkach górników jak kelner o pilotowaniu helikoptera.Spytaj się lepiej ile mężuś wydaje kasy na bary i koleżanki.

  • Krystyna | 23/01 godz. 21:37

    Do osoby która pisała dzisiaj o 6.28 do mnie w odpowiedzi na mój komentarz.Otóż miła pani/panie mnie ani córka ani zęć nie muszą się spowiadać ile zięć zarabia bo nie mamy takich tajemnic,oni wiedzą ile mój mąż ma emerytury i finito,wiem nawet ile wnuk zarabia i co z tego.Wiemy wzajemnie co sobie nowego prócz majtek i innej bielizny kupiliśmy.Chyba u ciebie jest tak że musicie się ze wszystkim kryc--nie rozumiem tego bo to nie jest chorobliwa ciekawość moja ani ich,nie zazdrościmy sobie niczego. więcej »Komentarz napisałam z ironią,wiem człowieku co to jest średnia,ale ta średnia właśnie jest ogniskiem zazdrości i nie pisze się kto tę średnią podnosi.Jeszcze nie zapytałaś /eś/ co to brutto,netto.

  • mieszkaniec.K | 23/01 godz. 19:26

    Do seby i julki...Doliczyliście do tego,kwote,którą Wam odciągają za pożyczke z kopalni?

  • Do filipa | 23/01 godz. 14:37

    Ponoć do 15 lutego ma być wypłacona.Znowu będą imprezy w barach hehe.

  • julka | 23/01 godz. 13:59

    Do prymitywów
    Nie mów że kłamią skoro nie wiesz jak jest co z tego że dostają barbórke i 14-stke skoro potem przez 3-msce wypłaty są o 1000zł niższe wiem bo mam mężą górnika tyle że na nowej umowie i zarabia z 2 niedzielami 3,300zł w tym ma wypłacany jeszcze węgiel bo na nowych umowach nie dostają jednorazowej wypłaty ani w naturze węgla więc gdzie te 8000 zl brutto.?
    Taka kase to dostają sztygarzy szczałowi ale napewno nie zwykły górnik śmiechu warte te ich średnie wyliczenia poprostu żałosne więcej »!!!!!!!!!!!!

  • filip | 23/01 godz. 11:53

    Czy ktoś się orientuje kiedy czternastka

  • mietek | 23/01 godz. 11:52

    Sztygar zmianowy 10 lat stażu:
    4400 wypłata 5200 barbórka 4000 węgiel 5000 14-stka ok 250 zł kartek żywieniowych 1000 zł wczasy pod gruszą + ewentualna nagroda z zysków w 2013 roku miałem tego 2800 jest dobrze wszystkim tak życzę pozdrawiam !!!

  • Seba | 23/01 godz. 11:36

    Sygnalista na Chwałowicach.
    10 lat stażu 3100 z groszami z 2 sobotami i 2 niedzielami.
    Nawet nie mam średniej płacy w naszym sektorze??
    Pozdrawiam

  • Do prymitywów | 23/01 godz. 10:48

    Wasz zarobek to nie tyĺo miesięczna wypłata ale także -wczasy pod gruszą,barbórka,kasa za węgiel,dywidenda,kartki no i jakaś nagroda która się trafia raz w roku.Jak to wszystko dodacie i podzielicie na 12 to wam wyjdzie razem z wypłatą miesięcznego zarobku około 1,5-2,5 tysiącej na rękę więcej,także nie płaczcie że nie zarabiacie nawet 3 tyś na miesiąc bo po prostu kłamiecie!

  • do MAGDY | 23/01 godz. 08:49

    Faktycznie komuś odbiło, z tym "wyngrodzeniem". W KWK Jas - Mos" poszukują już ślusarza co ma durną babę.

  • poinformowany | 23/01 godz. 06:42

    Może w końcu ktoś wytłumaczy co znaczy brutto, oraz co znaczy roczny zarobek. Podpowiadam to nie to samo co wypłata na rękę. Nie widziałeś na widziałaś 8 tys? I nie zobaczysz, a pomyliłem się, widzisz podobne sumy gdy płaca wypłatę i Barbórke. I nie róbcie sie tacy pokrzywdzeni, nikt nikomu nie zazdrości tylko drażni każdego ten wasz wieczny płacz, bo ciagle wam mało i mało. Żono górnika kartki Barbórka, węgiel to tez twój dochód.

  • do Krystyna | 23/01 godz. 06:28

    Co Cię obchodzi ile zięć zarabia? Zajmij się swoim życiem wścibska teściowo. I naucz się co to znaczy "średnia".

  • Magda | 22/01 godz. 23:07

    Oto konkretne fakty, a nie tylko narzekania!!!Właśnie policzyłam średnie wynagrodzenie mojego męża górnika w ubiegłym roku - to ok 7000 zł na rękę!! Zwykły górnik, nie "biały", pracuje na oddziale maszynowym, KWK Jas-Mos bez sobót i niedziel. Nie ma na co narzekać, p.s. nie liczyłam kartek żywieniowych

  • | 22/01 godz. 22:39

    Gdzie te zarobki?? Ja na nowej umowe 1500 na reke...pewnie siatkarze też sie wliczaja w ta srednia...tylko oni zarabiaja po 85 tys na miesiac,tyle ze auta i imprezy maja za friko,takze panowie wiecie gdzie macie swoje pieniadze...inwestujecie w sport:)...

  • Szybki | 22/01 godz. 22:33

    A podobno wszelka władza pochodzi od Boga.
    Dlaczego nie napisano , że za wyjątkiem prezesów spółek.
    Horrendalne wysokości ich poborów są na pewno nie usprawiedliwione i nie moralne.
    PREZYDENT RP OTRZYMUJE KILKAKROTNIE NIŻSZĄ PENSJĘ !!!

  • Krystyna | 22/01 godz. 22:30

    Jednym słowem nie wiedziałam że moja córka i zięć "siedzą"na takiej kasie.Muszę zapytać zięcia co robi z resztą kasy która nie wpływa na ich wspólne konto małżeńskie.Komuś bardzo zależy na tym żeby siać ferment między środowiskiem gorniczym i resztą poza górnictwem.Dlaczego nie wyszczególnia się ile bierze prezes i jego"spółka",dyrektorzy i wszelkiej maści inni co w życiu na dół kopalni nie zjechali.Miesięcznie 8 tysięcy to chyba zliczono wypłaty brutto dwom gornikom,normalnie język swędzi żeby więcej »coś dosadnie powiedzieć a ręka w pięść się zaciska na takie "fakty"odbiegające od prawdy najprawdziwsze.Takie komentarze to woda na młyn nienawiści.

  • Bolo | 22/01 godz. 20:54

    Pracuje w wentylacji osiem lat nigdy nie dostałem większej wypłaty niż 3500 na ręke jeszcze z dwoma sobotami i jak było 21 dni roboczych.Więc co wy tu wypisujecie za głupoty.

  • Ja wiem kto | 22/01 godz. 20:11

    Dlaczego nie napisali w tym artykule skąd oni maja takie dane....moze kierownicy (sztygarzy oddziałowi) wazniejszych działów, oraz nadsztygarzy i zwyzka ma te 8 tysiaków brutto no i oczywiscie nolife'y ktore pracuja wszystkie weekendy tez ale zwykły pracownik z normalizowanym czasem pracy a nawet z jakims weekendem nie ma szans tyle zarobic....w warszawie podobno srednia zarobków to 12 tys wiec o czym my tu piszemy

  • Pniówek upada | 22/01 godz. 19:27

    chciałbym zeby kiedys napisali artykuł "prezes jsw zarabia 85 000zł" ktos by powiedział trza było sie uczyć...w roku to jest ponad milion złotych + barborka jaką prezes dostaje tj około 100 000zł hmmm gratulacje

  • OT TAK | 22/01 godz. 19:09

    Zgadzam się że w tym małomiasteczkowym środowisku
    temat forsy to temat najważniejszy.Chociaż są w/g mnie
    tematy bardziej warte uwagi.Takie mamy społeczeństwo,
    prymitywne jak sama robota w kopalni

  • Yaro | 22/01 godz. 18:48

    Tylko nie placzcie jak do Pita będziecie dopłacać

  • do iza | 22/01 godz. 18:20

    Nie widzisz i nie zobaczysz, bo 40% zabiera państwo a dodaj jeszcze potrącenia na związki, orkiestrę, KPZ itd.

  • Dorota | 22/01 godz. 17:39

    Przepraszam bardzo, ale to chyba jest średnie wynagrodzenie w biurze zarządu :D

  • kamil | 22/01 godz. 16:25

    W zeszlym roku pisali ze 7,5tys teraz 8tys masakra ale te wyplaty leca za dwa lata bedzie 10tys tylko szkoda ze nie widac tych pieniedzy a internet wszystko przyjmie kazda plote kazda propagande bo idiotow w sieci nie brakuje by w to uwierzyli

  • górnikowa | 22/01 godz. 16:11

    jestem żoną górnika, ale myślenie mam normalne-nie rozumiem tych zadufanych,którym ciągle mało, mąż dobrze zarabia, a nie jest na żadnych stanowisku wyższego rzędu, jest zwykłym górnikiem, 8tys brutto też nie widziałam,ale nie powiem, że wypłata mała, starczy na normalne życie a nawet na więcej, więc nie narzekajcie bo nikt mi nie wmówi, że górnicy są tacy biedni. Policzcie wypłaty,ale i kartki, dodatki, zfśs, policzcie barbórki, 14stki i inne. I nadal mało? Jeżeli ktoś twierdzi że górnik w JSW więcej »zarabia 3000 i mniej- to może czas przestać L4 ciągle oddawać?

  • im | 22/01 godz. 14:59

    najbardziej śmieszy mnie to że żaden temat nie ma tyle komentarzy co ten który porusza kwestie płac w JSW . Pozdro dla zawistnych

  • LEW | 22/01 godz. 14:54

    Zazdrośc jest najgorszą cecha człowieka.P Zagórowski jest szefen,człowiekiem światłym po studiach.Gornik po technikum ,lub zawodówce.Proszę was nie osmieszajcie się.

  • Lisiu | 22/01 godz. 14:29

    poprostu oni biorą roczny dochod przykladowo gornik dostanie 6500 BRUTTO plus wegiel ok 4500 plus barborka ok 5500 14tka ok 5000 niech roczny przychodwyniesie z premiami ok 110 000 i teraz dziela to na 12 miesiecy i wychodzi im po 8 tys. wiec nie mowcie ze oni źle obliczaja bo totalne DNO jest to co piszecie

  • Iza | 22/01 godz. 13:41

    jak to zobaczyłam od razu mi ciśnienie podskoczyło. Mój mąż pracuje na kopalni i jakoś tych 8 tys nie widzę i pewnie nie zobaczę.
    Teraz taki przeciętny Kowalski nie pracujący na kopalni zobaczy ile niby górnicy zarabiają i od razu będzie głupio gadał ... a patrzeć trzeba na to że ta super duża kwota to nie zwykły górnik a sztygarzy, dyrektorzy itp ..

  • pstrowski | 22/01 godz. 13:22

    a co wy myślicie ile KOSZTUJE górnika dniówka PANI DOMU 3 ZL CHWILA DLA CIEBIE 3ZŁ ,NAJ 3ZL 2LUB 3 RAMKI SŁONECZNIKA 6ZŁ PUDEŁKO TABAKI 6ZŁ I OD CZASU DO CZASU JAKAŚ GAZETKA XXX WIĘC SOBIE POLICZCIE A POTEM SMARUJCIE TEGO NAM NIKT NIE ZWRÓCI CHOCIAŻ ZWIĄZKI ZAWODOWE CHCĄ WYSTĄPIĆ Z PROJEKTEM ODPISU OD PODATKU SZCZEŚĆ BOŻE..

  • KatarzynA | 22/01 godz. 13:05

    Po raz kolejny mięsem armatnim dla "spragnionych normalności" Jastrzębian stały się fikcyjne zarobki górników. Mnóstwo bezpodstawnie zawistnych komentarzy - i o to niestety chodziło, aby wygłodniały plebs zagryzł to, co jeszcze graniczy z normalnością i wskazuje w miarę godny poziom życia. To już nawet nie jest żałosne, to staje się niebezpieczne, bo kolejny raz ukazuje mi się bardzo niski poziom umysłowy naszego społeczeństwa. Myślę, że zezwierzęcenie to nie jest dobry kierunek, ale niestety wi więcej »elu podąża w tę stronę. Łańcuch pokarmowy nieco się zmodyfikował i to nie silniejszy zagryza słabszego, ale ogromna rzesza słabych chciałaby zagryźć mocnego i nasycić się na chwilę. Ludzie opamiętajcie się, uważam, że w tym kraju nawet górnik zarabia zbyt mało!

  • Ol | 22/01 godz. 13:05

    Wynagrodzenie Zarządu w 2012 roku (w zł)
    Okres pełnienia funkcji w 2012 roku Usługi zarządzania* Premia roczna** Świadczenia, dochody z innych tytułów Dochody osiągnięte w spółkach zależnych Razem
    Jarosław Zagórowski 01.01.-31.12. 960 000,00 480 000,00 - - 1 440 000,00
    Andrzej Tor 01.01.-31.12. 840 000,00 420 000,00 - - 1 260 000,00
    Grzegorz Czornik 01.01.-31.12. 840 000,00 420 000,00 - - 1 260 000,00
    Marek Wadowski 01.01.-16.01. 36 129,03 - - - 36 129,03
    Ar więcej »tur Wojtków 01.01.-31.12. 840 000,00 420 000,00 - - 1 260 000,00
    Robert Kozłowski 01.04.-31.12. 630 000,00 315 000,00 - - 945 000,00
    Razem 4 146 129,03 2 055 000,00 - - 6 201 129,03
    Ps:przedruk ze strony JSW

  • Rych | 22/01 godz. 13:02

    Ja Górnik po 5-letnim urlopie górniczym i 20 latach zatrudnienia ze szkołą górniczą inkasuje 2900zł netto emerytury na rękę . A o moich wyczynach możecie se poczytoć w portalu "dwa grosze" tytuł "uradowany górnik" .Więc nie narzekajcie bo na pewno jeżeli macie tak mało to dlatego ,że Wam się uczyć nie chciało. Prezes na pewno się zemną zgodzi!

  • do heya | 22/01 godz. 12:47

    70% ryli robiło pod firma,maz musi se zalatwic jest ciezko ale dla chcacego nic trudnego,kopalni jest duzo......trza lazic i pucowac klamki jedna za druga i gdzies w koncu otworza sie drzwi....

  • ciekawe | 22/01 godz. 12:32

    Najlepsze jest to w tym wszystkim ze ile masz kasy tyle rozwalisz,jeden zyje za 1500zł,jeden zyje za 5000zł i mało a jeden ma 10000 i tez mu ledwo starcza,moral ile masz tyle rozpie....sz.,poprostu apetyt rosnie w miare jedzenia,wiec płaczcie ale płaćcie...

  • Zuza | 22/01 godz. 12:25

    Średnia wiadomo jak jest liczona od prezesa po "najniższych" pracowników i fakt faktem może tak wyjść ...... tylko w tym wszystkim nie podoba mi się tytuł tego artykułu bo nie powinien brzmieć że GÓRNIK tyle zarazbia średnio tylko pracownik JSW i to było by bardziej sprawiedliwe

  • pniówek | 22/01 godz. 12:23

    oddział boczny pniówek pit roczny 94000zł,weekendów około 20 w roku raczej wyzetkowane.....ale na reke z tego za cały rok w granicach 60000zł......

  • | 22/01 godz. 11:54

    To tak jak 3837,20 zł w sektorze prywatnym ciekawe kto tyle ma? Ha Ha

  • | 22/01 godz. 11:01

    Czemu glupi ludzie nie idziecie do pracodawcy i nie chcecie wiecej zarabiac,malo placa to sie zwolnijcie,widzieliscie ile jest zarobku podczas podpisywania umowy,czyli Wam odpowiada ze zarabiacie 1200 zl,gdzie byli Ci niezadowoleni podczas strajkow w Warszawie,byly autobusy za darmo,bylo to w niedziele ale ludziom sie nie chce d,,,, ruszyc,najlepiej tylko narzekac ile to ktos nie ma wyplaty...

  • Mundurowy | 22/01 godz. 11:00

    Wszyscy wiedzą, że to bzdura, ale każdy się podnieca i kłóci.. A o to spółce chodzi...

  • wielce uradowany | 22/01 godz. 10:51

    8 tyś =2 tyś euro,1,6 funtów tyle to czarni ,ciapaci dostaja zasiłku wiec zamiast równać w góre zrównajmy wszystkim {P}olakom w dół ,bedziemy
    murzynami europy .

  • aga | 22/01 godz. 10:48

    W grudniu barborka ok 5000 + wyplata ok.3200 + bony świateczne i flapsy ok. 600 zł. Styczeń ok. 4000, Luty ok. 4000 + 3500 14-tka, marzec .... Policzcie sobie ile wyjdzie wam ta średnia,

  • gornik | 22/01 godz. 10:31

    macie problem zobaczcie sobie kwote na rozliczeniu rocznym pit i podzielcie ja prze 12 miesiecy iwam wyjdzie ile to wy zarabiacie
    ja pracuje na jankowicach i sredna moja to 6 300 brutto

  • do lol | 22/01 godz. 10:20

    Tak, ale niech wreszcie przestaną narzekać!!!!!

  • już Jastrzębianka | 22/01 godz. 10:16

    Wczoraj zasłyszane...pasuje do nas jak ulał...
    Z ta średnią to jest tak, jak ze statystyką..
    Jeśli prezes firmy ze swoją świtą je mięso, a reszta zwykłych pracowników kapustę-to statystycznie(średnio) wszyscy jedzą gołąbki...niestety.

  • zmywakowy ryl | 22/01 godz. 10:04

    Jesli jest to prawda, to nie czym sie egzaltowac.
    8k to u nas zarabia sprzataczka, a nie wyksztalcony pracownik.

  • heja | 22/01 godz. 10:00

    mój maż robi we firmie i zarabia nie cale 2 tys co za dyskriminacja górników pracujących pod firmą a tych co robią podpokalnia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-(((((

  • Tadeusz | 22/01 godz. 09:57

    Uczciwie wam powiem że robię na kopalni 18 lat i mam 4200 na rękę wypłaty.Oprócz tego w roku dostaję kasę za węgiel,trzynastkę,czternastkę,zyski i jakąś nagrodę jak się trafi.Ta żona górnika faktycznie jest śmieszna pisząc że jej chłop po kilkunastu latach pracy nie zarobi nawet 3 tysíęcy...

  • | 22/01 godz. 09:24

    8 TYS to niesprawiedliwość społeczna jak ini 1300 zł zarabiają powinno się to zmienić do 67 roku pracować za 2tys

  • lol | 22/01 godz. 09:04

    JACY WY LUDZIE JESTESCIE ZAWISTNI NIECH KAZDY MA JAK MA.

  • Do gryga | 22/01 godz. 08:55

    no cóż pasek z wypłaty nie kłamie więc wiem ile mąż zarabia i co mam sie pytać gdzie wydaje jak widzę czarno na białym to nie pierwsza i nie ostatnia taka wypłata...a co do reszty którzy twierdza ze baby są naiwne to nic tylko mają pusto w głowie bo nawet baby se nie umieją przygruchać..hahah

  • iwoo | 22/01 godz. 08:24

    ciekawi mnie kto robi te nagonki i podpuszcza ludzi żeby sobie do oczu skakali i jaki ma w tym cel???piszą o górnikach no to jedziemy po górnikach,jak o hutnikach to je....y hutników,jak prezesi mają lepiej to walić prezesów,rządzących i wszystkich którzy mają lepiej niż my!!!a może wziąć swój los w swoje ręce i zmienić swoje życie na lepsze a nie obwiniać innych że jest się nieudacznikiem,do przemyślenia zachęcam.

  • do Tico | 22/01 godz. 08:15

    a jak jesteś chory czy nawet nie daj Boże ciężko to idziesz na Kopalnie do kolegi z oddziału? czy do lekarza, który się po to kupę lat uczył żeby ci pomóc. Pomyśl to nie boli

  • zet | 22/01 godz. 07:07

    Co robią z tymi pieniędzmi? Bo na rynku ich nie widać.

  • poinformowany | 22/01 godz. 06:40

    elektryk a kartki dostałes od listopada a Barbórke dostałeś? Coś tam jeszcze dawali? To wlicz to i teraz uczciwie podaj ile w sumie dostałeś przez te ostatnie trzy miesiące. Wiem ,że tego nie zrobisz , najlepiej podać gołą pensje z potrąceniem pożyczki i płakać,że mało. W radzie Miasta jest paru górników i maja oni obowiązek złozyć oświadczenia o zarobkach i ponad 100 tys rocznie jakoś mają z samej JSW.

  • Wina Tuska | 22/01 godz. 06:20

    Za PIS-u każdy robotnik miałby średnią 10tys. a kierownik i dyrektor maksimum 5 tys.

  • Brać górnicza | 22/01 godz. 01:43

    Nie nawidzę cwaniactwa ale jeszcze wiekszą odraze mam do takich zazdrośników co im w życiu nie wyszło zamiast zazdrościć innym powalczył byś o to jeden z drugim żeby każdy pracownik fizyczny mógł godnie żyć.

  • | 22/01 godz. 00:59

    Trzeba czytać ze zrozumieniem. 8 136 zl BRUTTO oznacza że od tej kwoty trzeba odjąć składki na ZUS i Kasę chorych, podatek, czyli odjąć od tych 8 tysięcy około 40%. Zostaje mniej niż 5 000. Od tego odjąć składki na ubezpieczenie, na związki zawodowe, kasę zapomogowo-pożyczkową itp.Zostaje trochę ponad 4 000, czyli ok.50 000 netto rocznie. Do swojej wypłaty dolicz kartki i pomnóż przez 15. 12 miesięcy + Barbórka + czternastka + węgiel. Masz 50 000?

  • do ach | 22/01 godz. 00:31

    Nie wiem kobieto, kto Ci naopowiadał i czego o obsługach, ale często ostatnio są to jedne z niebezpieczniejszych miejsc. I co do siedzenia, to na obsłudze się nie siedzi. Chyba, że Twój mężuś siedział, może nawet leżał. Jest mnóstwo roboty. Robiłem na ścianach i na obsłudze. Często na ścianach jako ślusarz miałem więcej wolnego niż na obsłudze, więc głupot nie powtarzaj, jak nie wiesz.

  • Jaruś | 21/01 godz. 23:43

    Ludzie, umiecie czytać? "Średnie wynagrodzenie w Jastrzębskiej Spółce Węglowej..." - nie górników, tylko wszystkich w spółce, czyli fakt, górników, ale też sztygarów.. inspektorów, kierowników, dyrektorów, prezesów i jego zastępców itd. WSZYSTKICH! Poza tym to są kwoty brutto, a nie na rękę. Kwota obejmująca wszystkie dochody od JSW w roku, podzielona na 12mies. Czyli logiczne że jak piszą tutaj 8tys jako wynagrodzenie to przecież nikt takiej kasy na oczy w miesiącu nie widział... Ja pracuje 4 l więcej »ata na dole i dostaje ok. 3000zł - dla mnie wystarczająco, dla innych mało, dla innych dużo. Ale ludzie... skąd was tyle zawiści i zazdrości? Choćbyśmy nawet zarabiali po 6,7,8 tys zł na rękę, to co z tego? Mamy połowę wam oddać? Mamy sie pozwalniać? Tyle zarabiamy, ile zarabiamy i zawsze możemy chcieć więcej, możemy sobie strajkować, płakać jacy to my biedni jesteśmy itd. Wy przecież też możecie, możecie narzekać, możecie sobie strajkować, możecie mówić że wiecznie wam mało... to przecież ludzki odruch, każdy chce mieć sie jak najwięcej. Człowiek który ma miliony na koncie też chciałbym mieć jeszcze więcej, ludzka chciwość po prostu. Ale to tak na marginesie, bo przecież zwykły górnik, czy też elektryk, ślusarz zarobi ok 3000-4000zł, na wydobyciu pewnie trochę więcej. Wszystko zależy od funkcji, stażu itp. Ale nie 8000zł! Wasze kłótnie są bezsensu. Trzeba było się uczyć na górnika, przyjąć na kopalnie to też byście mieli "fajnie". "fajnie" za 3000zł miesięcznie ryzykować życie, pracować w 30st temp., w zapyleniu, bez świeżego powietrza, bez widoku na słońce, codziennie 8h wyciętych z życia, będąc w ciemnych korytarzykach z jedną drogą ewentualnej ucieczki. Praca ciężka i niebezpieczna, więc trudno żebyśmy zarabiali tyle samo co kierowca mzk, budowlaniec albo kasjer w biedronce. Tyle w temacie zawistne ludzkie istoty :)

  • rylex | 21/01 godz. 23:43

    To są wyliczenia jakiegoś kosmity.Podana kwota ma się rozumieć z pożyczką 5000 zł.

  • BARTO | 21/01 godz. 23:36

    http://www.bip.jastrzebie.pl/plik.php?id=34673
    DLA ŻON GÓRNIKÓW OTWÓRZCIE W PDF ;P

  • Mateusz | 21/01 godz. 23:26

    Nawet po doliczeniu premi typu barborka wegiel i 14-tka nie ma 8tys. Wszystkich bluzgajacych na górników zapraszam pierw do firm zobaczyć jak wygląda praca na dole, a potem mogę się wypowiadać.

  • do anna | 21/01 godz. 23:05

    Ale się Anna rozpędziłaś,może jeszcze 17 stke dostają,a może żle poinformowana jesteś,i na te żarło jak piszesz nie 800 a tysiąc dostają co?

  • powierzchnia | 21/01 godz. 22:57

    A co z talonami dla powierzchni, które zarząd ma od dawna wliczone do pensji?

  • | 21/01 godz. 22:51

    Do "szok" Te panie po zawodówce nie maja sie prawa wypowidać? Odnoszę wrażenie, że ta wypowiedzią zasługujesz niżej nisz człowiek po zawodówce.Jednym słowem zwykły burak.

  • olek | 21/01 godz. 22:42

    do anna z 16.01 ty kobieto jesteś tempa skąd wzięłas te 15 i bony żywnościowe na 800 zł pracuje 24 lata nigdy tego nie widziałem i nawet gdybym chciał takiej sumy za " flapsa" nie otrzymałem, takie jak ty to sieją niezgodne

  • podatnik1 | 21/01 godz. 22:35

    Prezes JSWSA powinien podać wysokość swoich zarobków, całego i całego Zarządu w przeliczeniu na etat. Tzn. ilość Członków Zarządu JSW SA - ich wynagrodzenie ROCZNE ogółem ....... zł brutto. Z tego przeciętna M-CZNA na 1 etat ...... zł. Roczne wynagrodzenia wyrektorów kopalć .... zł. Średnie wynagrodzenie m-czne dyrektorów kopalń itd........ Wówczas zobaczyliśmy ile zarabiają górnicy? Podajcie ile zarabiają w biurach? Posiadają te same przywileje co pracownicy dołowi - dlaczego? Ile zarabia rzec więcej »znik JSW? Ciekawe po co ten prezes JSW podaje takie durne dane. O swoich --cznych setkach tysięcy zł nic nie podaje. Wstyd i chamstwo!

  • elektryk | 21/01 godz. 22:14

    dziwne to co pisze gus skoro od listopada nie miałem większej wypłaty niż 3100... złodzieje

  • olo | 21/01 godz. 22:12

    Pytanie:
    ile zarabiaja Dyrektorzy (ok 50)i kierownicy w Biurze Zarzadu??? tzn jakie maja kontrakty???? a zapomniałem o doradcach i tzw pelnomocnikach Zarzadu...przepraszam za pominiecie.

  • zdrojak | 21/01 godz. 22:04

    do Cinek:trzeba było się uczyć, a Annie współczuje...

  • | 21/01 godz. 21:51

    Szkoda,że górnicy zapominają o kartkach po 300z ł mies,Barbórce, węglu,to tez wlicza sie do pensji.O tym to już nie mówią,tylko podają,że miesięcznie zarabiają tyle, a tyle.

  • Tadek | 21/01 godz. 21:38

    Najbardziej śmieszą komentarze żon górników że niby ich mężowie nie mają nawet trójki na rękę haha.Jakie te baby są naiwne haha.

  • yyyy | 21/01 godz. 21:30

    do yaro... zazdrosc ludzka nie zna granic... nie rozumiem czemu polak polakowi zyczy zle? jak Ci tak zal tych kokosow zatrudnij sie popracuj, wyjedz za granice tam idz do pracy albo zaloz wlasny biznes i zatrudnij ludzi... a nie zazdroscisz zrob cos zebys mial lepiej w zyciu skoro tak zazdroscisz... moze i zprywatyzuja kopalnie moze i ludzie straca prace i co wtedy bedziesz szczesliwy tak? wtedy bedziesz dumny? warszawa zyje sorry pasozytuje ze slaska a zawsze najrzekaja jak gornictwo upadnie to więcej » slask zniknie...

  • yyy | 21/01 godz. 21:26

    własnie co z tymi "nowymi" umowami to jest jakas kpina wogole,dziela ludzi na dwie kategorie nikt sie za to nie wezmie? jak zawsze nagonka ile to gornicy nie maja niech nie licza tych co na d... siedza tylko podlicza ludzi ktorzy wlasnie pracuja na tych urzedasow... u nas nigdy dobrze nie bylo jak ktos jest przy korycie to juz w glowach sie przewraca

  • górnik jasmos | 21/01 godz. 21:10

    Poinformowany,masz rację .Właśnie podzieliłem swoją kasę/wszystko/tj.kartki premie,nagrody,14,Barbórka i wyszło mi ponad to co jest podane.

  • gryga | 21/01 godz. 21:06

    Do wpis 20.40,spytaj męża na co wydaje resztę kasy.

  • | 21/01 godz. 20:46

    Zaczynam rozumieć tych co twierdza że górnik za inteligentny nie jest.
    KOGO chcecie oszukać.

    SPÓJRZCIE NA SWOJE PITY 11
    Dla przykładu elektromonter ma ponad 100 tyś rocznie. Policzcie średnią.
    Przypomne, że węgiel, flapsy, 13, barbówrka to wszystko wlicza się do sredniej.
    http://www.bip.jastrzebie.pl/plik.php?id=34673

    Żeby było jasne, uważam, że wcale dużo nie zarabiacie. Uważam, że w sam raz.
    Ciężka, niebezpieczna praca, dobra płaca.
    To własnie macie tylko liczyć nie potraficie.
    więcej »Szczęść Boże.

  • pracownik jsw | 21/01 godz. 20:44

    tego co gus podał to ja nie mam na rękę, że nie wspomnę że ta dodatkowa nagroda mnie nie obejmuje tzw "nowa umowa"
    a wypłata za grudzień to jakby na dwie raty miała być płacona:/

  • rylhooltaj | 21/01 godz. 20:43

    Widać propaganda zagórofskiego ruszyła na dobre !!! Co jeszcze ten biedny człowieczyna wymyśli. Szkoda, że wszystkie jastrzębskie portale łykają te newsy zagóra, jak pelikan rybę.

  • | 21/01 godz. 20:40

    Ha ha śmiech na sali dosłownie kłamstwo do potęgi ,wypłata za grudzień mojego męża to 2700 zł po 24 latach na dole.

  • mati | 21/01 godz. 20:36

    tak ale w to się wlicza zarobki prezesa około 200 tysięcy miesięcznie, nie licząc ich premii jakie dostaje jak rylom coś skapną... bo im tez się należy pensji dyrektorów nadsztygarów to później takie kwoty wychodzą których górnik nawet nie widział...chyba ze kredyt wziął :)

  • poinformowany | 21/01 godz. 20:01

    do wpisu z godz. 16.23. Fajnie,że powyzywałeś mnie od baranów i kazałeś czytać tekst. Przeczytałem dwa razy i pisze jak byk,że średnia zarobków w 2013 roku to ponad 8 tys. Więc grzecznie poczekaj na PITA za rok 2013 i podziel przez 12. Ja wiem,że metan szkodzi ale skoro masz problem ze zrozumieniem tekstu poproś żonę.

  • yaro | 21/01 godz. 19:58

    SPRAWIEDLIWOŚĆ KIEDYŚ NASTANIE - JUŻ NASTAJE - ODEBRALI POWIERZCHNI I BIUROWCOM - ODBIORĄ GÓRNIKOM - UNIA EUROPEJSKA I PRYWATYZACJA WAS ZNISZCZY... PÓKI CO BAWCIE SIĘ NA FERIACH I WAKACJACH!!!

  • im | 21/01 godz. 19:53

    Średnia krajowa oficjalnie wynosi ponad 4 tys. zł kto z was tyle zarabia?? No to macie obraz jak wygląda wyliczanie średniej w JSW
    No i druga sprawa że są to pieniądze zarobione które się im należą

  • kolo | 21/01 godz. 19:32

    mójmąż w tym miesiącu miał 3.200;;;pracuje na krupinskim

  • ed | 21/01 godz. 19:13

    niedorzecznie wygórowane wynagrodzenia więc akcje jadą w dół

  • Edek | 21/01 godz. 19:09

    Do "tico" Pracownicy UM i nauczyciele to mały pikuś przy górnikach.
    Do "mg"Już ty tutaj nie pisz głupot. Wiadomo,że zawsze wam mało.
    Do "| 21/01 godz. 15:52" Chociaż jeden emeryt zadowolony. Ja takiej emerytury w życiu nie dorobię się,chocbym pracował do 70 lat. Jednak sprawiedliwości nie ma i nie będzie.

  • martin | 21/01 godz. 19:05

    nadsztygar 9000 ryl 4000 podzielic na 2 gornik zarabia 6500 sprawiedliwie co nie szkoda ze mało w to kto wierzy

  • bogaty | 21/01 godz. 19:04

    wypłata za grudzien w jsw 2800zl 13 lat pracy na dole

  • jaś | 21/01 godz. 19:04

    może w końcu zrobią szkolenie na cechowni i wytłumaczą "nett", brutto"....
    a może celowo tego unikają, że nie wk.... górników?????

  • kk | 21/01 godz. 19:00

    Co kogo to obchodzi,od piekarza nie bierzemy ani od taksiarza czy fryzjera,więc wara od naszych zarobków.zobaczcie ile zarabia się w sejmie,a nic dobrego nie robią,co? Nie boli was to?

  • reperban | 21/01 godz. 18:59

    do cwr....w angli czy niemczech chleb kosztuje 10-12 zł.....a u nas 4.....

  • Do akurat | 21/01 godz. 18:47

    5000 brutto haha,dobry żart.Lepiej się zapytaj męża ile naprawdę zarabia i ile zostawia w barze po robocie.

  • górnik | 21/01 godz. 18:43

    sorki ale ja czegoś tu nie rozumie średnia 8 tys z hakiem pracuje w JSW S,A ale ja takie średniej nie widzałem nigdy na oczy a przez ostatnie 2 miesące to trzeba sumować dwa zarobki żeby wyszła taka średnia .... ludzie opanujcie się i przestańcie pisać takie bzdury jeżeli jest taka średnia to co dzieje się z akcjami może PREZES za dużo zarabia panowie z JP2 traktują nasze kopalnie jak dojne krowy i niw wrzucajmy do średniej pracowniczych ZAROBKÓW MENADZERSKICH KTÓRZY SĄ WINNI TAK NISKICH AKCJI ! więcej »!!!!!!!!!!

  • Górnik | 21/01 godz. 18:42

    Powinniśmy więcej zarabiać bo pracujemy najciężej!Co to jest te 4 tysiące na rękę??

  • tico | 21/01 godz. 18:35

    napiszcie ile zarabiają nauczyciele, lekarze i pracownicy UM to ludzie suchej nitki na nich nie zostawią, dajcie spokój zawiść ludzka nie zna granic

  • xxxx | 21/01 godz. 18:30

    No i macie - ludzie zainwestowali w akcje, a teraz mają guzik z pętelką bo wysprzedali je ci co darmo dostali i ciągle te podwyżki, bo mają za mało i mało ...
    zarabiają a jak nie - cała rzesza sztygarów nadsztygarów, kierowników .......... no i górnik tez niemało i ciągle negocjują ... na emerytury i młodych przyjąć, a kontrakty zamiast z firmami zewnętrznymi ( kumplowskimi) zamienić na etaty na kopalni - czekam już kilka lat na przyjęcie, a że nie mam znajomości to zaiwaniam w jakiejś firmie, więcej » gdzie pełno emerytowanych górników, którzy mają emerytury od 4.000 wzwyż i jeszcze im mało ...

  • crw | 21/01 godz. 18:28

    Jak zwykle spółka podaje takie informacje aby skłócić społeczeństwo ,chyba coś się święci w najbliższym czasie.
    A po pierwsze to czemu podają średnią wszystkich pracowników a nie z danego etatu czy stanowiska pracy?
    A dlaczego spółka wydaje mnóstwo pieniędzy na firmę obcą w celu sporządzenia programu dla poprawy efektywności?
    Czym się tak szczyci pierwszy ss man spółki pan.Pawli... a jest to zwykła kpina i parodia bo wszyscy o tym wiedzą.
    A czemu nie napiszą że nie ma narzędzi,materiałów,czę więcej »ści zamiennych dla prawidłowego funkcjonowania zakładu.
    A dlaczego mamy się równać do gorszych skoro jesteśmy w EU?
    Dla przykładu zarobek górnika Niemczech czy Anglii to od 12 do 16 tyś na miesiąc na rękę.
    No tak ale tam nie ma takiej biurokracji i wciąż rozbudowywanej administracji jak w spółce jastrzębskiej. Więc i zarobki adekwatnie wyższe.To samo się tyczy wszystkich innych zawodów w całej Polsce.Ludzie równajmy się do lepszych.

  • podatnik | 21/01 godz. 18:12

    Ciekawe dlaczego JSW podaje te dane? Niech podadzą osobno zarząd JSW, dyrektórów i inne szychy to zobaczymy jaka będzie średnia dla górników. Takie durne i zbędne informacje tylko wprowadzają zamęt wśród Mieszkańców. Opamiętajcie się!!!

  • gag | 21/01 godz. 18:11

    te zarobki to chyba z księżyca - no i nie liczyli chyba tych pod firmami bo tam średnia to chyba 1500zł brutto :( A JAK KTOŚ ZAZDROŚCI TO NIECH BIERE HAŁER I NA DÓŁ ZAPIEPRZAĆ A TU GŁUPOT NIE PISZE BO AŻ NÓŻ W KIESZENIE SIĘ OTWIERO

  • Dawid | 21/01 godz. 18:07

    Cinek nie daj się ogłupić!! Pracuje na KWK Zofiówka jako cieśla w przodku (czyli jedna z lepiej płatnych funkcji) i moje wypłaty w ostatnich 3 miesiącach to max 3400 zł. listopad 2,800 grudzień 3,200 i styczeń 3,400. 8000 tys wzieło się z tąd że wliczyli w to prezesów których jest 5... dyrektorow kopalń.. zastępców.. ludzi z biurowca JSW którzy zarabiają lepiej jak ludzie na dole. Nie dajcie się ludzie ogłupić. Dziwię się, że jasnet udostępnia takie informacje.

  • Reperban | 21/01 godz. 18:04

    brawo poinformowany......zapominają o pożyczce,flapsie,premi,zyskach,barbórce.14-ce.......

  • marek | 21/01 godz. 18:01

    A ci dalej narzekają i jeszcze nie potrafią sobie policzyć skąd to die bierze

  • józwa | 21/01 godz. 17:39

    Jestem ogromnie rozczarowany tym tytułem '' 8 tys. dla górników '' ,byłem pewny że w końcu płacą jakieś marne zyski po 8 tys na łeb.Szkoda.

  • mg | 21/01 godz. 17:36

    chcialabym chociaz polowe tego na koncie widziec , wszyscy tylko gadacie o tych barborkach, czternastkach- tylko ze od grudnia do marca na wyplatach co najmniej 500 zl mniej a liczone jak zawsze :)

  • Grześ | 21/01 godz. 17:30

    Co wy tak sie zalicie mam ojca emeryta i on emerytury ma 4900 na reke wiec nie opowiadajcie tutaj pierdul, to jedno jego zdanie i mojetez jest takie same powinniscie robic do 55 lat. Dzis praca gornika nie jest tak ciezka jak 25 lat temu . Pozdrawiam.

  • pa | 21/01 godz. 17:24

    Wstyd panie prezesie żeby takie głupoty pisac jakie 8 tysięcy górnik zarabia mąż teraz wzioł wypłaty 2700 zł to jakie 8 tysięcy zarabiają chyba łącznie z pańską pensją

  • Lucek_warjat_ze_ściany | 21/01 godz. 17:17

    Za rok 2013, na ścianie zarobiłem 138 000 pln brutto ,świątecznych łącznie może zebrało by się z 12.To chyba też ja trochę winduję średnią.

  • prawdziwy górnik | 21/01 godz. 17:11

    a ja co miesiac dostaje 5500 na reke i siedze na taśmie i całą szychte jem słonecznik aż mi usta puchną. nie wspominam o gazetach które dziennie czytam. oczywiście szychta 6h bo jakże by innaczej, ale nie powiem ze 8ty by mi sie przydało, może dzwigną te wypłaty w koncu bo malo malo..

  • zona gornika | 21/01 godz. 17:09

    moj mial co miesiac srednio o 500zł mniej na wypłacie na reke to wiadomo kto dostawal -->tylko gora. jestem zniesmaczona wypowiedzia 89 tys / miesiac prezesa

  • YOYO | 21/01 godz. 16:56

    Cinek to zmień prace bo najwyraźniej Cię dymają na kase...

  • Pracujący | 21/01 godz. 16:55

    Że zarabiamy mało nie powiedział bym że za dużo też nie myśle że zarabiamy tak jak powinien normalny sprawiedliwie pracujący czowiek zarabiać i szkoda że nie wszędzie praca jest nagradzana należycie. Ale napewno nikt pracujący za fizycznego na dole nie zarabia 8 tys nie wierzcie w to średni zarobek (patrząc po sobie ) mieści się w granicach 3-4 tys. zł i tak są to dobre pieniądze ale ludzie gorzej zarabiający nie piwinni grzmieć że mamy za dużo raczej powinni grzmieć że oni mają za mało jeżeli z więcej »arabiają 1500 zł za miesiąc tyrania . Pozdrawiam i nie zachowujmy się jak pies ogrodnika .

  • Średnia | 21/01 godz. 16:54

    http://www.jsw.pl/raportroczny/pl-lad-korporacyjny-zarzad-wynagrodzenia

  • | 21/01 godz. 16:52

    Ha,ha ale wam gul skacze...pozdrawiam pracowników JSW

  • Bigos | 21/01 godz. 16:48

    to na grube trza iść robić a nie do tesko!! yeah! olrajt!

  • do poinformowany | 21/01 godz. 16:23

    Przeczytaj baranku jeszcze raz tekst ale ze zrozumieniem potem pisz pierdoły . Dla twojej informacji pit za 2013 jeszecze nie oddawano.

  • do cinek | 21/01 godz. 16:20

    To chyba pretensje do pracodawców swoich powinieneś miec a nie do górników .

  • basia | 21/01 godz. 16:20

    matko kochana ja w zyciu niewidzialam takiej wyplaty u meza gornika kto wypisuje takie glupoty a potem koszmarne opinie na gornikow beznadzieja!!!!!!!!

  • jose | 21/01 godz. 16:20

    Nie rozumiem tych wpisów, z tego co mi wiadomo u mnie w przodku kumple mają po 5 tyś netto, sztigar też tak około 5,5. A gdzie jeszcze 14 i Barbórka, flapsy, węgiel, kredkowe, autobusy, itp. Popatrzcie na PIT roczny i podzielcie na 12, mi wychodzi 11 tyś na miesiąc brutto i robię tak jak każdy.

  • do cinek | 21/01 godz. 16:19

    To chyba pretensje do pracodawców swoich powinieneś miec a nie do górników .

  • obywatel SJZ | 21/01 godz. 16:06

    Te panie ŻONY GÓRNIKA piszą do południa wiec widać że nie muszą pracować bo chłop dość przynosi wypłaty. A co do średniej pensji brutto. Podawanie zarobku brutto to jak podawanie długości penisa wraz z kręgosłupem :) A średnia ta jest podana wraz zarobkami zarządu wiec logiczne że zwykły górnik musi zarabiać poniżej średniej. JAK PRACOWNIK JE KAPUSTĘ A PREZES MIĘSO TO STATYSTYCZNIE RAZEM JEDZĄ GOŁĄBKI.

  • anna | 21/01 godz. 16:01

    żadna grupa zawodowa nie ma tylu przywilejów co ryle, 13, 14 ,15 barborkowe, bony na żarło ok 800 stów , deputaty i wiecznie tym prostakom mało

  • | 21/01 godz. 15:52

    Jestem na emeryturze górniczej i mam 3600 na rękę. jestem zadowolony.

  • | 21/01 godz. 15:50

    Do "poinformowany" pracowałem w sklepie i jak ludzie brali na raty przynosili jakie maja zarobki, to mnie włos się jeżył. W sklepie po studiach i 1100 na ręę miałem. A tu taki zwykły robotnik,aż tyle.

  • | 21/01 godz. 15:50

    Pniówek G4(wydobycie)-staż 11 lat, ostatnia wypłata 3290,68 na rękę. Pozdro

  • kolo | 21/01 godz. 15:47

    Tyle zarabiajom biali bo tyle mam

  • P | 21/01 godz. 15:31

    chce to zobaczyć, moje wynagrodzenie brutto miesięcznie wynosi 2 500,00 + barborka i 14, wiec do 8 mi spooooro brakuje

  • Artur | 21/01 godz. 15:27

    to policzyli chyba z pensji sztygarow ktorzy zarabiaja po 8 kola na czysto! Dlaczego GUS nie poda wiarygodne płace dla poszczegolnej grupy ludzi! Jak co roku to sie powtarza! Znajdzcie mi gornika(nie mowie o sztygarach i całej kliki) ktory zarobi 8 tys??? Żenada!!!

  • Górnik2 | 21/01 godz. 15:27

    Oczywiście zwyczajni pracownicy tego nie zarabiają, wiec niech zazdrośniki się tak nie ekscytują. To wynagrodzenie zawdzięczamy prawdziwym nierobą na alei Jana Pawła :)

  • ja do bzdura | 21/01 godz. 15:26

    3800 netto to brutto miales cos kolo 6000 dodaj do tego 14,barborke wegiel ,zyski, kartki to wyjdzie 8000 jak byk i taka jest prawda

  • Zupa biskupa | 21/01 godz. 15:26

    Wydaje mi się, że za dużo zarabiają, skoro nie mają pojęcia co to jest brutto i netto oraz czym jest średnia arytmetyczna.
    Podzielcie PIT-a na 12 miesięcy to Wam wyjdzie Wasza średnia. Jeśli jesteś szeregowym pracownikiem to na pewno wyjdzie mniej niż 8 tys., bo średnia jest liczona z kadrą kierowniczą.

  • szok | 21/01 godz. 15:12

    a te panie wypowiadające się to też, pewnie damy bez szkoły lub po zawodówkach z lat 90 - tych

  • górnik | 21/01 godz. 14:43

    śrenią zawyża prezes jedyne 89tys na ręke miesicznie plus dodatki i mógłby napisać że jego wzrost pensji 300 procent do góry a górnicy w 2013 roku mają zarobki jak w 2006 wieć nie opisujcie bajek!!!

  • | 21/01 godz. 14:40

    srednio przedstawione wyplaty srednio para na spacerze ma po 1 jądrze i krowa i kaczka po 3 nogi

  • poinformowany | 21/01 godz. 14:30

    Policzcie sobie wszystko co zarabiacie a nie tylko pensje goła. Kartki to tez zarobek,węgiel,Barbórka. Weźcie swoje PITY za rok 2013 i podzielcie na 12.

  • cinek | 21/01 godz. 14:30

    ja w dwóch robotach nie mam tyle co ryl w jednej

  • Bzdura | 21/01 godz. 14:28

    Ja zarobiłem w grudniu 3800 pracując w ścianie !!! Gzie jest reszta w takim wypadku ?!!!

  • Adam | 21/01 godz. 14:21

    Pracuję w kopalni ale nigdy, przenigdy nie otarłem się nawet o taka kwotę. Domyślam się że jest to średnia wraz z zarządem spółki.Innego wyjaśnienia nie ma.

  • Zdzich | 21/01 godz. 14:18

    Nie opowiadajcie bzdur. Ja Górnik po 5-letnim urlopie górniczym i 20 latach pracy ze szkołą górniczą inkasuje 29000netto emerytury na rękę i chorobowym ( 50% okresu zatrudnienia o pracy nie było mowy przechorowałem ) i to wszystko dzięki Jurkowi Buzkowi oraz kochanym Soliowcom. A o moich wyczynach możecie se poczytoć w portalu "dwa grosze" tytuł "uradowany górnik" .Więc nie narzekajcie bo na pewno jeżeli macie tak mało to dlatego ,że Wam się uczyć nie chciało. Prezes na pewno się zemną zgodzi! więcej »

  • Michal | 21/01 godz. 14:17

    Pamietajcie, w ekonomii jest tak, ze predzej czy pozniej przychodza lata chude, zobaczymy wtedy... moze beda nawet 10tys, ale to wy bedziecie patrzec jak wasze dzieci, wnuki wyjezdzaja, bo jakby nie bylo kiedys sie to skonczy ( a czas leci szybko), niestety w J-biu nie widac innych mozliwosci pracy, jak i w calej Polsce.

  • do xxxx89 | 21/01 godz. 14:16

    jak to skąd? sumują wypłaty wszystkich razem włącznie z szanownymi dyrektorami, prezesami itp. to wychodzi taka średnia; niech policzą tylko górników i powiedzą prawdę

  • akurat | 21/01 godz. 14:14

    ta ponad 8 tys. ciekawe ze mój mąż górnik nigdy nie miał przekroczone 5 tys. brutto, i tylko szum będzie ile to górnicy zarabiają

  • ach | 21/01 godz. 14:12

    Ciekawe kto tyle zarabia? Mój mąż ponad 11 lat pracuje w JSW i 3200zł najczęściej przynosi, jak mamy przelew na 3500zł to się cieszę i nie siedzi na obsłudze-inf dla dzikich zazdrośników. Chyba bardzo dużo kierowników itp. mamy w naszej spółce skoro taka średnia wyszła... Pewnie wliczyli też wynagrodzenie Pana Prezesa i jego świty..to średnia wyszła jak ta lala.

  • bolek | 21/01 godz. 14:12

    A ryle i tak nażekają ja nie miałem tyle w rękach.

  • też Prezes | 21/01 godz. 14:09

    do Ratownika -kup sobie Tira ,będziesz miał sprawiedliwie.

  • jurek | 21/01 godz. 13:55

    i tak za mało

  • ktosik | 21/01 godz. 13:39

    No i teraz zacznie się lament że tyle to tylko w biurach zarabiają a "biedni" ciężko pracujący górnicy to tylko 2 tys na rękę. Tyle że jakoś z którym emerytem górniczym bym nie rozmawiał to emerytury nie ma poniżej 3.500. Ostatnio nawet miał 4.200 na ręke. Wiec prosze- bez narzekań- macie na ile zasługujecie czyli dośc dużo w poruwnaniu z innymi ciężko pracującymi

  • xxxx89 | 21/01 godz. 13:22

    Znowu sztuczna nagonka na górników ile to nie zarabiają.A głupie społeczeństwo z zazdrości wytrzymać nie może na myśl o takich zarobkach.Ludzie ja nie wiem skąd oni taką średnią wzięli, może mi ktoś wyjaśnić?? Chyba że zsumuję dwie wypłaty to był bym blisko tej kwoty...

  • obiektywny | 21/01 godz. 13:19

    I co teraz ryle powiecie? Jeszcze będziecie strajkować, bo wam mało? Wiem, że w tym są uwzględnione zarobki pracowników JSW, ale to i tak moim i nie tyko moim zdaniem jest to pokaźny zarobek.

  • tępy ryl | 21/01 godz. 13:08

    Tyle wyszło brutto,a na ręke moze 70% z tego z dodatkami,a reszta poszła na warszawke to melanz do rządu......tam mają fuchę...

  • robert | 21/01 godz. 13:05

    To jest rozboj w bialy dzien.Jak smia jeszcze walczyc o podwyzke.Stanowcze nie!!!!!!

  • | 21/01 godz. 13:02

    Mozze mi ktos wytlumaczyc ciecia plac w kopalni zofiowka z tego co mi wiadomo na inych kopalniach tego nie bylo listopad-grudzien to zlodziejstwo na wyplatach

  • dfsf | 21/01 godz. 13:01

    Dlaczego dodajecie taka propagande, ludzie co wy oszaleliscie jakie 8 tysiecy ja w grudniu w spolce dostalem za caly miesiac z dwoma siwetami 2900 z tzw. weglem ktorego juz od dawna nie ma

  • ratownik | 21/01 godz. 12:44

    teraz wam wszystkim powiem prawde o zarobkach w JSW. pracuje 11 lat od 6 jestem ratownikiem. pracuje na oddziale przygotowawczym. wypłaty w styczniu dostałerm 1980zł+1000zł pożyczki czyli razem 2980zł. średnia w spółce jest chyba liczona razem z wypłatą pana prezesa. ps. brat jeździ na tirach 5 dni w tygodniu trasa rzeszów-budapeszt a zarobek na ręke ponad 5tyś, gdzie tu jest sprawiedliwość panie prezesie?

  • | 21/01 godz. 12:36

    i jeszcze mało

  • Kuba | 21/01 godz. 12:35

    I znowu się zacznie najeżdżanie na górników ile to oni zarabiają, że wiecznie im mało co nie.

  • żona górnka | 21/01 godz. 12:27

    Kpina z tego co piszecie. Mój mąż pracuje kilka lat na kopalni i jeszcze nie przyniósł do domu wypłaty 8 tys. Nawet 3 tysiące to jest rzadkość.

  • Obserwator | 21/01 godz. 12:23

    Nieprawda średnie wynagrodzenie przeciętne w przedsiębiorstwach jest wyższe wg danych GUS
    Przeciętne wynagrodzenie
    ogółem (brutto) w zł 4221
    Czemu ma służyć podawanie nieprawdy - niepokojom społecznym, wprowadzaniu zawiści między ludźmi???............

  • ja | 21/01 godz. 12:21

    Ile? A zawsze mają mało.

  • ben | 21/01 godz. 12:15

    a i tak ryle będą płakać że mają mało....

  • gierek | 21/01 godz. 12:14

    a pracują o połowę mniej niż kobiety w biedronce

  • jasnet.pl | 21/01 godz. 13:22

    Komentarze do tego tekstu zostały wyłączone! Minął okres dodawania komentarzy.

zobacz wszystkie komentarze

PROMOCJA

Złoty łańcuszek

Najmodniejszy!

*Powołaj się na JasNet, a otrzymasz 15% zniżki!* Modny wśród gwiazd i nie tylko! Cienki złoty łańcuszek z zawieszką w postaci krzyża oraz serduszka.

360 zł

jeszcze tylko: 6 dni

JUBILER JZ ›

ZOBACZ TEŻ INNE PROMOCJE. WARTO! ›

zamknij

KALENDARZ WYDARZEŃ

WIADOMOŚCI

więcej wydarzeń

NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies
Zamknij X