Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj374

Sie
Wyprawka szkolna 2016/2017 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

Uwaga rodzice uczniów klasy 6 SP i III G!!!

W roku szkolnym 2016/2017 istnieje możliwość dofinansowania zakupu podręczników dla uczniów:

1)  słabowidzących,

2)  niesłyszących,

3)  słabosłyszących,

4)  z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,

5)  z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

6)  z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

7)  z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

8)  z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w pkt 1–7

Szczegóły projektu WYPRAWKA SZKOLNA 2016/2017

Sie
Konferencja Rady Pedagogicznej PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator

Konferencja Rady Pedagogicznej odbędzie się 30 sierpnia 2016 r. (wtorek) o godz.10.00

Lip

Lip
Zakończenie kursu Młodzi Przedsiębiorczy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Agnieszka Sunita

Koniec roku już za nami ale dopiero teraz do naszej szkoły dotarły certyfikaty poświadczające pozytywne ukończenie programu MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY. Od września chętni uczniowie klas drugich i trzecich gimnazjum uczestniczyli w programie edukacji ekonomicznej i przedsiębiorczej na platformie internetowej CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ. Program ten był podzielony na dwa obszerne moduły (jesienny i wiosenny), w każdym module było pięć działów. Średnio raz w miesiącu uczniowie dostawali do wykonania konkretne zadanie które jako zespół musieli wykonać z zastosowaniem różnorodnych metod. Za każdym razem wysyłane były materiały online i dopiero po zapoznaniu się z nowymi zagadnieniami i pojęciami z zakresu ekonomii i bankowości przystępowali do wykonywania zadania.

"Orlęta to My!" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kamila Pasoń

img01Po powrocie z wycieczki do Złotego Stoku, zaproszeni przez Dyrekcję Domu Wczasów Dziecięcych oraz pana Nikodema, organizatora zlotu „Orląt”, wzięliśmy udział w uroczystym odsłonięciu pomnika Orląt Dusznickich.

My, uczniowie klasy 3A, mieliśmy ogromny zaszczyt uczestniczyć w uroczystościach związanych z odsłonięciem pamiątkowego pomnika Orląt z Dusznik-Zdroju. Okazało się, że śródroczny wyjazd na zieloną szkołę był też okazją do poznania historii, wzruszającej historii dusznickich Orląt…

Po wojnie w domach przy obecnej ulicy Wojska Polskiego w Dusznikach-Zdroju mieściły się szkoła i chłopięcy dom dziecka dla sierot wojny „Orlęta”. Prowadzone były przez zakon braci szkolnych w latach 1945 – 1949.

Dusznickie Orlęta to dzieci, którym wojna odebrała rodziców, byli prawie w naszym wieku, mieli po jedenaście, dwanaście lat. Mieszkali w dzisiejszym Domu Wczasów Dziecięcych, tu gdzie spędzamy zieloną szkołę. Łącznie w budynku „Wisła” mieszkało 180 dzieci. W czwartek 23 czerwca Orlęta spotkały się ponownie. Jak mówi Pan Nikodem, organizator spotkania, z roku na rok w coraz mniejszym gronie. Dziś przyjechały tylko 22 osoby. Poznanie tak wspaniałych osób to dla nas ogromne wyróżnienie i zaszczyt. Tej lekcji nie zabierze nam nikt. Orlęta z ogromną radością witali nas. Pan Nikodem przygotował słodki poczęstunek i otrzymaliśmy wszyscy balony. Czuliśmy się naprawdę wyróżnieni, że spotkał nas taki zaszczyt poznać tak wspaniałych ludzi, wyróżniających się spokojem, uśmiechem oraz coraz mniej obecną już w dzisiejszych czasach kulturą, serdecznością, pełnią wiary, celów, odrzucających konsumpcjonizm i  chaos współczesnego świata. Wiele się dowiedzieliśmy i nauczyliśmy. A dzięki Panu Romanowi, który zaraża miłością do sportu i pogodą ducha, rośnie pokolenie przyszłych górskich biegaczy :)

Orlęta to My! Wołaliśmy wspólnie ...unosząc w górę balony, symbol, który co roku dusznickie Orlęta wypuszczają w niebo. Dziękujemy za wspólny czas, to prawdziwy zaszczyt, że mogliśmy gościć w tym historycznym miejscu, pełnym serca. Cudowny klimat i atmosferę tego miejsca czuć było na każdym kroku.

2016
Dzień 12 - Wycieczka do Złotego Stoku PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kamila Pasoń

img01U podnóża Gór Złotych w Złotym Stoku przy ulicy Złotej znajduje się kopalnia złota... Tymczasem złota jako głównego surowca zaprzestano tu wydobywać dawno, bardzo dawno temu. Kiedy? Kilka lat przed odsieczą wiedeńską króla Jana III Sobieskiego, w czasach, gdy Śląsk należał do Austrii, gdy nie istniała jeszcze kopalnia węgla kamiennego "Piast" w Nowej Rudzie, a Katowice były malutką wioską. Rok 1675 przyjmuje się jako koniec wydobycia złota w Złotym Stoku.
W piątek pojechaliśmy na kolejną wycieczkę autokarową właśnie tam, do kopalni złota w Złotym Stoku. Na miejscu pan przewodnik opowiedział nam historię wydobycia tego kruszcu.

W podziemnej trasie turystycznej zabraknąć nie mogło zwiedzania sztolni Gertrudy (część muzealna) z długimi chodnikami i wystawą przedstawiającą laboratorium wytwarzania arszeniku, spotkania z Gnomem w Chodniku Śmierci oraz sztolni Czarnej, w której znajduje się jedyny w Polsce, mający 10 metrów wysokości, podziemny wodospad. Z kopalnią, a raczej jej sztolniami wiąże się wiele legend i opowieści - jak legenda o Gertrudzie, żonie zaginionego górnika czy legenda o królestwie gnomów. Z kopalni wyjechaliśmy kolejką. Następnie udaliśmy się do mennicy na pokaz wybijania pamiątkowych monet. Tam dowiedzieliśmy się jak  z wykorzystaniem wydobytego kruszcu wyrabiano niegdyś monety i medale. Później przyszła kolej na kolejny pokaz- odlewanie pamiątkowych sztabek złota.  Zwiedziliśmy również Muzeum Minerałów, następnie wykorzystując profesjonalny sprzęt mogliśmy własnoręcznie poszukiwać złota.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do niedawno otwartego Średniowiecznego Parku Techniki, jedynego takiego parku w Europie, gdzie poznaliśmy tajniki działania dawnych urządzeń średniowiecznych poruszanych siłą mięśni, bez użycia elektryczności. Pan Przewodnik w interesujący sposób opowiadał o dawnych czasach. Niezapomnianą atrakcją było dla nas to, że wszyscy mieliśmy możliwość wypróbowania działania każdej maszyny (kieratu, potężnych młyńskich kół, czy kruszarek. Najbardziej jednak fascynującym przeżyciem była wizyta w Labiryncie Strachu i Chacie Kata…gdzie na odważnych czekała kolejna porcja atrakcji :)

2016
Dzień 11- Jamrozowa Polana - Kudowa Zdrój PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kamila Pasoń

img01W sąsiedztwie Dusznik Zdroju, Zieleńca oraz czeskiej części Gór Orlickich mieści się malownicze miejsce-Jamrozowa Polana. Przez cały rok odbywają się tam treningi dla biathlonistów. Od samego rana pogoda była prepiękna, niebieściutkie niebo bez żaddnej chmurki. Po śniadaniu postanowiliśmy nie marnować czasu i wyszliśmy na szlak ku Jamrozowej Polanie. Z uśmiechem na twarzy i przy słowach śpiewanej przez nas piosenki pokonaliśmy trudne podejścia, aby rozkoszować się pięknem gór, krajobrazu i otaczającej przyrody.  Po zebraniu w sporej ilości kolekcji łusek przy strzelnicy udaliśmy się w drogę powrotną do ośrodka. Po pysznym obiedzie wyruszyliśmy n koljeną w tym dniu wycieczkę, tym razem autokarową. Odwiediliśmy Kudowę Zdrój podążając Szlakiem Ginących Zawodów. Zwiedziliśmy skansen-Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego, braliśmy udział w warsztatach garncarskich, podczas których dosłownie mieliśmy pełne ręce roboty:) Eksytujące było lepienie miseczek na kole garcarskim, a później ich ozdabianie farbkami.

Podziwialiśmy również pracę mistrza kowalskiego Pana Kazimierza, a nawet samemu próbowaliśmy roboty kowalskiej. W Chlebowej Chacie własnoręcznie przyczyniliśmy się do pozyskania mąki na chleb. Zajadając pajdy ze smalcem, masłem i miodem podziwialiśmy dawne stroje regionalne, wytwory oraz wyposażenie w skansenie. W mini zoo oglądaliśmy niespotykane zwierzęta takie jak: alpaki, żurawie,kozy pół białe, pół czarne, owieczki z czarnymi głowami, oswojone jelonki, był nawet wielbłąd i mały kangurek. Zwiedziliśmy również Kaplicę Czaszek w Czermnej oraz Pijalnię Wód Mineralnych w Kudowie. Spacerując po Parku Zdrojowym rozkoszowaliśmy się widokami i przepiękną pogodą, zajadaliśmy lody i popijaliśmy zdrowotną Pieniawę Chopina. Po powrocie do Dusznik Zdroju i smacznej kolacji nastąpił atrakcji ciąg dalszy :) a o to zadbaliśmy już my sami ochoczo biorąc udział w „Mam Talent”! Tego dnia do Domu Wczasów Dziecięcych przyjechali również wyjątkowi goście – Dusznickie Orlęta...ale o tym następnym razem. Pozdrawiamy!

Zielona szkoła dzień 10 - W drodze na Szczeliniec PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kamila Pasoń

img01W środę, wcześnie rano, po śniadaniu, pojechalismy na wycieczkę do Karłowa. Towarzyszył nam przemiły przewodnik pan Jurek. Tego dnia byliśmy na wysokości 919 m n.p.m., w miejscu, do którego nie dochodzi żadna droga i nie może dojechać żaden pojazd. Dawno, dawno temu ludzie zafascynowani tym miejscem wybudowali tu 665 schodów i schronisko na szczycie - i tak pozostało do dziś. Pomimo niedużej wysokości bezwzględnej szczyt ten jest widoczny już z daleka jako trapezoidalny blok skalny porośnięty lasem iglastym. Piaskowcowa powierzchnia szczytu jest zwietrzała i popękana, dzięki czemu tworzy różnorodne formy skalne przypominające swoim wyglądem ludzi i zwierzęta (Wielbłąd, Mamut, Słoń, Kwoka, Małpa, Pies, Żółw, Sowa, Fotel Pradziada) oraz głębokie wąwozy i korytarze (Piekiełko, Diabelska Kuchnia) tworzące labirynt skał. Ciekawostką są dwie skały, tzw. chybotki: Kołyska Księżniczki Emilki oraz Serce Ducha Gór, które, pomimo znacznej masy, można niewielkim wysiłkiem poruszyć. Wewnątrz licznych korytarzy panuje swoisty mikroklimat, a w niektórych miejscach śnieg utrzymuje się do lipca. Przewodnik, pan Jurek przenióśł nas w magiczny świat form skalnych, labiryntów, legend, nie zabrakło we wszystkim sporej dawki humoru. Góry to coś co kocham! - Wołaliśmy schodząc, pełni satysfakcji. Dumni zdobywcy szczytów pozdrawiają :)

Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas 1-3 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Albin Barbara

Dnia 24 czerwca 2016 r.zabrzmiał ostatni dzwonek przed wakacjami.Dzieci z klasy 3b przygotowały występ artystyczny dla młodszych kolegów oraz przypomniały o BHP w trakcie wakacyjnych zabaw oraz podróży. Życzymy wszystkim dużo słońca,pogody ducha,wspaniałych atrakcji w czasie letniego wypoczynku.