Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj4102
mod_vvisit_counterWczoraj2862
mod_vvisit_counterW tygodniu24180
mod_vvisit_counterTydzień temu27655
mod_vvisit_counterW miesiącu88671
mod_vvisit_counterMiesiąc temu118152
mod_vvisit_counterRazem5040996

Online: 108
Twoje IP: 3.233.221.149
,
Dzisiaj mamy: Lut 23, 2020

Who was Korczak? Kim był Korczak? PDF Drukuj Email
Niedziela, 06 Styczeń 2013 23:54

Dzień 19 grudnia 2012 r. został ogłoszony w naszej szkole Dniem Korczaka. Odbyło się podsumowanie kilkumiesięcznych działań związanych z Januszem Korczakiem. Uczniowie wzięli udział w konkursach związanych z działalnością tego pedagoga i jego walką o prawa dziecka. Nauczycielki języka angielskiego -  Danuta Radomska-Filipek i Angelika Augustyn - oraz  niemieckiego – Katarzyna Madeksza -  przygotowały quiz w tych językach. Pytania dotyczyły życia i działalności Korczaka. Sześć zespołów poliglotów z gimnazjum dzielnie walczyło o nagrody ufundowane przez Wydawnictwo EGIS, a wręczone przez panią Dyrektor Szkoły, Barbarę Langosz. Pytania były nieco podchwytliwe;  test wyboru zawierał  pytania, na które mogła być jedna odpowiedź prawidłowa lub dwie, a nawet  trzy. Przykładowe pytania

Korczak studied:

  1. 1.Medicine
  2. 2.Foreign languages
  3. 3.Journalism

 

 

An orphan is a child who has no:

  1. 1.toys
  2. 2.parents
  3. 3.CDs

Children in Korczak’s orphanage had their own

  1. 1.a parliament
  2. 2.a court
  3. 3.a newspaper

Korczak promoted the rights of children

  1. 1.to receive love
  2. 2.to receive chocolate
  3. 3.to have secrets.

Ku zaskoczeniu wszystkich uczestników, najlepszą drużynę wystawiła klasa IB. Zwycięzcami  zostali: Karolina Dziekanowska, Antoni Kot i Łukasz Świerczyna.

Zmaganiom w języku polskim, angielskim i niemieckim towarzyszyła wystawa rysunków, które wpłynęły na konkurs „Janusz Korczak naszym natchnieniem”.  Były to propozycje ilustracji okładki książki „Król Maciuś pierwszy”. Z powodu choroby nauczycielki plastyki, pani Anny Orłowskiej–Zyzało, organizatorki konkursu plastycznego, postanowiono przeprowadzić głosowanie. Uczniowie klasy IA zdecydowaną większością głosów wybrali ilustrację oddającą ducha ich epoki – Król Maciuś zamiast berła trzyma elektryczną gitarę. Autorką wyróżniającej się ilustracji jest Wioletta Fordon z klasy Ia.

W sprawnym przeprowadzeniu konkursów pomagały uczennice klasy II: Patrycja, Ola i Justyna.

DSCN0712

 

 

DSCN0725

 

DSCN0730

DSCN0731

DSCN0732DSCN0733DSCN0734DSCN0735DSCN0737DSCN0739DSCN0743DSCN0752DSCN0753