Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj819
mod_vvisit_counterWczoraj2758
mod_vvisit_counterW tygodniu13745
mod_vvisit_counterTydzień temu18240
mod_vvisit_counterW miesiącu51601
mod_vvisit_counterMiesiąc temu88148
mod_vvisit_counterRazem4321166

Online: 32
Twoje IP: 3.81.73.233
,
Dzisiaj mamy: Lip 19, 2019

31
Sie
2016
Podsumowanie projektu Erasmus Plus PDF Drukuj Email
Wpisany przez Danuta Radomska-Filipek   

ERASMUS+

„Life is a project, be an entrepreneur, make it successful”

2014-1-BG01-KA201-001453_7  

Termin realizacji: 01.09.2014 - 31.08.2016

Przyznany grant: 32 470 euro

Zespół Szkół nr 11,   Jastrzębie-Zdrój

Tematem projektu „Life is a project, be an entrepreneur, make it successful” jest przedsiębiorczość.  Partnerzy: Bułgaria, Estonia, Norwegia, Polska, Rumunia, Turcja i Węgry.

Celem projektu jest  stworzenie wirtualnej międzynarodowej firmy reklamowej i zdobycie przez uczniów podstawowych informacji oraz  nabycie umiejętności przydatnych w prowadzeniu firmy.

Cele szczegółowe:

  • nabycie przez uczniów umiejętności w zakresie przedsiębiorczości
  • poszerzenie umiejętności informacyjno-komunikacyjnych – tworzenie filmów reklamowych, zamieszczanie ich w Internecie
  • doskonalenie umiejętności lingwistycznych - poszerzenie zasobu słownictwa związanego z przedsiębiorczością oraz tworzenie wypowiedzi na tematy związane z życiem codziennym i biznesowym
  • współpraca w międzynarodowej grupie

Uczniowie założyli wirtualną agencję reklamową. Wytworzyli spoty reklamowe, które można oglądać na YouTube.  Wspólnie z pozostałymi partnerskimi szkołami w sześciu krajach stworzyli wirtualną Międzynarodową Agencję Reklamową Company of International Advertisements. Dokumentowali  swoje działania, prowadząc  blog, Facebook i stronę internetową. Brali  udział w spotkaniach z przedstawicielami banków, konsultantami biznesu i reklamy. Zwiedzali różne zakłady pracy. Uczestniczyli w internetowych kursach na temat przedsiębiorczości – CEO „Młodzi Przedsiębiorczy” oraz w języku angielskim HP LIFE e-Learning. Na terenie szkoły znajdują się liczne prezentacje związane z wyjazdami zagranicznymi. W ramach upowszechniania stosowne artykuły na temat projektu pojawiają się na lokalnych portalach.

 

 

POLSKA, Jastrzębie-Zdrój

 

Transnational Project Meeting , według aplikacji - H.2. Międzynarodowe spotkanie projektowe, to pierwsze robocze spotkanie projektowe, które miało miejsce w Zespole Szkół nr 11 w  Jastrzębiu-Zdroju w dniach 25-28 listopada 2014roku.  Na spotkanie organizacyjne przyjechało po dwóch nauczycieli z każdego kraju i po jednym uczniu. Razem przybyło 21 osób. Nauczyciele mieszkali w hotelu „Dąbrówka” a uczniowie u rodzin

Każdą partnerską szkołę reprezentowało dwoje nauczycieli i jeden uczeń.

Celem spotkania było skonsolidowanie  grupy i stworzenie atmosfery sprzyjającej  dobrej współpracy. Poza tym grupa projektu ustaliła sposoby komunikowanie się i wypracowała szczegółowy plan działania na pierwszy rok.  Po ceremonii przywitania, goście zwiedzili szkołę.  Pani  Agnieszka  Remplewska z Zespołu Szkół Handlowych wygłosiła referat “Advertising Agency” na temat reklamy w biznesie. Uczniowie wzięli udział w warsztatach informatycznych (Program Irfan View ) oraz artystycznych  (filcowanie) oraz zajęciach sportowych (jazda na łyżwach).  Goście przygotowali plakaty tematyczne  o swoich krajach i szkołach. Zostali zapoznani z polskim systemem edukacyjnym. Dla wszystkich zainteresowanych projektem zorganizowano wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce. Część gości  zwiedziła Warszawę, Kraków i Auschwitz.  Wszyscy uczestnicy otrzymali  CERTYFIKATY.

 

 

NORWEGIA, Fitjar

 

1. Pierwsze  spotkanie szkoleniowe odbyło się w dniach 9-13 marca 2015r. w miejscowości Fitjar, w Norwegii. Pojechało tam zgodnie z planem 4 nauczycieli:  Janusz Korus,  Danuta Radomska-Filipek,  Justyna Balogh, Anna Sobol i 5 uczniów: Błażej Serwotka, Paulina Kempińska, Justyna Trzaskalik, Anna Ulbrich i Małgorzata Bańkowska. Na spotkanie inauguracyjne przybyła burmistrz miasta Fitjar. Podczas publicznej prezentacji uczniowie przedstawili  sytuację  ekonomiczną w swoich krajach, regionach i miastach.   Uczniowie i nauczyciele  zwiedzili firmy „Wartsila” , „Engesund Visningssenter” i wysłuchali wykładów – odpowiednio - na temat marketingu i promocji produktu/firmy oraz na temat zakładania małej firmy rodzinnej. Wszyscy uczestnicy wyjazdu  brali udział w zajęciach z przedsiębiorczości i innowacyjności  – wykład konsultantki Niny Ostensjo Borrevik z programu Junior Achievement na temat  „Tworzenie i zarządzanie małym przedsiębiorstwem”. Uczniowie  uczestniczyli jako jurorzy w Targach Młodych Przedsiębiorców w Bergen. Odbyły się warsztaty kreatywnego myślenia – prezentacja fikcyjnej firmy stworzonej przez mieszane narodowościowo grupy uczniów i nauczycieli . Przedstawiciel agencji reklamowej Zpirit miał wykład na temat „Jak przeprowadzić kampanię reklamową”.   Szkoła norweska jest średnią szkołą gastronomiczną, dlatego w ramach zajęć kulturalnych i wymiany doświadczeń odbyło się wspólne gotowanie  - Kuchnie Europy. Szkoła polska wykonała trzy rodzaje pierogów. Wszyscy uczestnicy  zapoznali się z norweskim systemem edukacji. Nauczyciele odbyli  naradę, na której podsumowano norweską wizytę oraz ustalono szczegóły wizyty na Węgrzech.  Zarówno podczas Targów Młodzieżowych, jak i warsztatów uczniowie uczyli się tworzyć wirtualną firmę oraz poznali  techniki przygotowania stoiska do prezentacji na targach. Wypracowane rezultaty wizyty zostały umieszczone na stronie projektu. (Facebook, szkolny blog, internetowa strona ZS11 oraz internetowa strona projektu) Wszyscy uczestnicy otrzymali  CERTYFIKATY.

WĘGRY, Kiskunhalas

2. Drugie  spotkanie w 2015 roku , wg aplikacji - H.5. Działania związane z uczniem się /nauczanie /szkoleniem  - odbyło się w dniach 11-15 - maja 2015r. w miejscowości Kiskunhalas, na Węgrzech.  Oprócz trzech nauczycieli: Danuta Radomska-Filipek, Ewa Kowal, Iwona Kasprzyk-Lubszczyk i czworo uczniów, pojechała tam dodatkowo jedna uczennica, ze względu na fakt, że w wynajętym minibusie było jedno wolne miejsce, a partner węgierski zapewnił uczennicy pobyt u rodziny. Byli to : Paulina Kempińska, Małgorzata Bańkowska, Paulina Żurkowska, Przemysław Rafalik i Wiktor Kolat.  Podczas pobytu na Węgrzech uczniowie zwiedzali firmy  i spotykali się z ludźmi biznesu;  brali udział w zajęciach z przedsiębiorczości i innowacyjności. Głównym zadaniem uczniów podczas tego spotkania było zaprezentowanie własnej wirtualnej agencji reklamowej. Dlatego m.in. polscy uczniowie wzięli udział w kursie „Młodzi Przedsiębiorczy” oferowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.  Dzięki kursowi i  doświadczeniom zdobytym w Norwegii  nasi uczniowie zaprezentowali swoją własną firmę, którą nazwali „4teen”. Inni  uczestnicy międzynarodowego spotkania byli pod wrażeniem profesjonalizmu naszej  prezentacji. Polscy uczniowie wyspecjalizowali się w tworzeniu spotów reklamowych zamieszczanych na YouTube. Kolejnym etapem realizacji programu „Life is a project ….”  było  połączenie krajowych firm uczniowskich w jedną międzynarodową korporację,  dlatego szkoła węgierska zaprosiła na spotkanie konsultanta- biznesmena, który miał wykład  na temat „Jak założyć międzynarodową firmę.” Uczestnicy odbyli wizyty w firmach takich jak Kunfeherto, Biropharma Kft, Faddi Korr Kft, Aranykapu Kft i Koszlog Kft. Uczniowie mieli okazję zrobić np. znaki drogowe lub czekoladki. Wszyscy odwiedzili lokalne studio telewizyjne,  gdzie udzielono wywiadu na temat projektu. W ramach promocji kultury odwiedzili lokalne muzeum słynnej koronki z Kiskunhalas, a w drodze powrotnej - Budapeszt. Wszyscy zapoznali się z węgierskim  systemem edukacji. Nauczyciele podsumowali pierwszy rok projektu. Zdecydowali, w jaki sposób zostanie przeprowadzona akcja reklamowa międzynarodowej agencji uczniowskiej. Celem uniknięcia problemów z prawami autorskimi nauczyciele utworzyli wirtualną firmę międzynarodową  HEALTH MATTERS. Zadaniem uczniów było  przeprowadzić jej kampanię reklamową.  Na spotkaniu koordynatorzy ustalili szczegóły planu na drugi  rok projektu. Wszyscy uczestnicy otrzymali  CERTYFIKATY.

TURCJA, Stambuł

Trzecie  spotkanie, według aplikacji - H.2. Międzynarodowe spotkanie projektowe – odbyło się w dniach 26- 30 października 2015r. w szkole TASEV w Stambule , w Turcji. Pojechało tam zgodnie z planem 2 nauczycieli; Danuta Radomska-Filipek i Ewa Kowal i 1 uczennica – Paulina Kempińska. Do Turcji przyjechali szefowie uczniowskich wirtualnych agencji. Ich zadaniem było zaprezentowanie legislacyjnych warunków, jakie należy spełnić w ich krajach, aby założyć firmę międzynarodową. Przedstawiciele siedmiu wirtualnych agencji połączyli swe siły, aby utworzyć jedną wspólną agencję reklamową, dla której wymyślili nazwę Company of International Advertisements. Podczas uczniowskiej narady uczniowie ustalili, jak będą prowadzić reklamę wirtualnego centrum zdrowia HEALTH MATTERS. Została podpisana stosowna umowa. Stronie polskiej przypadło nakręcenie spotu reklamowego. Turecka szkoła TASEV to odpowiednik polskiego technikum obuwniczego, dlatego uczestnicy dodatkowo zwiedzili dwie firmy obuwnicze ZIYLAN i MUYAZ . W ramach poznawania kultur naszych partnerów zwiedzili Hagia Sofia i Topkapi Palace. Nauczyciele uzgodnili dokładne terminy kolejnych spotkań na rok 2016. Koordynatorka projektu dokonała ewaluacji za pierwszy rok; poinformowała, że roczne sprawozdania zostały przyjęte przez nasze agencje narodowe, a sam projekt otrzymał nagrodę w Sofii. Wszyscy uczestnicy otrzymali  CERTYFIKATY.

ESTONIA , Kärdla

 3. Pierwsze  spotkanie w roku 2016 wg aplikacji - H.5. Działania związane z uczniem się /nauczanie /szkoleniem - odbyło się w dniach 7-12 marca  w miejscowości Kärdla, w Estonii. Pojechało tam zgodnie z planem 4 nauczycieli i 5 uczniów: Danuta Radomska-Filipek, Ewa Kowal, Małgorzata Patek, Agnieszka Sunita oraz Paulina Kempińska, Małgosia Bańkowska, Paulina Żurkowska, Magdalena Cichy i Weronika Chmiel. W czasie pierwszych dwóch dni wszyscy uczestnicy projektu mieszkali w Tallinnie, gdzie zwiedzali miasto i muzeum morskie a w szczególności międzynarodowe  firmy:  Adcash, TransferWise zajmujące się reklamą, TTU Mektory – Centrum Innowacyjności i Biznesu. Oprócz zwiedzania i wykładu, brali także udział w warsztatach –  budowania robotów  z klocków LEGO.

Partnerska szkoła  Kärdla Ühisgümnaasium znajduje się na wyspie Hiuumaa. W szkole uczestnicy zapoznali się z estońskim systemem edukacyjnym, który wyniósł estońską szkołę na najwyższą pozycję w Europie w rankingu PISA.

Głównym celem spotkania w Kardli było podsumowanie działań przedsiębiorczych wszystkich szkół. Odbyło się to na  Targach Przedsiębiorczych, gdzie każda szkoła zaprezentowała swoje gadżety związane z reklamą wirtualnej firmy HEALTH MATTERS. I tak: szkoła bułgarska przygotowała kalendarz i plakaty, ulotki; szkoła rumuńska – koszulki w reklamą  HM; szkoła turecka – obuwie sportowe; szkoła norweska – przepisy kulinarne na zdrową żywność, utensylia kuchenne z logo HM; szkoła estońska zaprojektowała stronę internetową HM; a szkoła  polska nakręciła spot reklamowy, który wzbudził ogólny entuzjazm.

Ponadto wszyscy wzięli udział w wykładzie i warsztatach prowadzonych przez jednego z najlepszych profesjonalistów w zakresie start-up’ów, Haralda Lepisk i otrzymali certyfikaty „IDEA  STARTER: Successful Business – Dreams & Reality”. Jedną z głównych korzyści, jaką odniosły polskie uczennice było wykorzystanie języka angielskiego zarówno podczas warsztatów, jak i zajęć kulturalnych.

 

BUŁGARIA, Vidin

4.  Drugie spotkanie w roku 2016, a jednocześnie ostatnie w projekcie, odbyło się w dniach 23-29 maja 2016r. w miejscowości Vidin, w Bułgarii. Pojechało tam zgodnie z planem 4 nauczycieli i 7 uczniów: Danuta Radomska-Filipek, Ewa Kowal,  Agnieszka Sunita i Dorota Nocoń oraz Paulina Kempińska, Małgosia Bańkowska, Paulina Żurkowska, Magdalena Cichy, Weronika Chmiel, Justyna Trzaskalik i Alicja Dorda.  W czasie pierwszych dwóch dni wszyscy uczestnicy projektu mieszkali w Vidinie, gdzie poznali bułgarską szkołę, system edukacyjny i tradycje zakończenia roku szkolnego. Bułgarska szkoła pochwaliła się także salą – biurem wirtualnej agencji reklamowej Teen Dreams.

Głównym celem spotkania w Bułgarii  było podsumowanie działań przedsiębiorczych wszystkich szkół podczas Innovation Camp. Obóz innowacji został zorganizowany w miejscowości Ribaritsa przez przedstawicieli międzynarodowej  organizacji promującej  przedsiębiorczość wśród młodzieży Junior Achievement.   (Polski odpowiednik nosi nazwę Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości.) Najpierw odbyły się cztery wykłady a później młodzi przedsiębiorczy dostali zadanie. W grupach siedmioosobowych mieli przygotować kampanię reklamową firmy sprzedającej orzechy laskowe. W każdej grupie znajdował się reprezentant/-ka: Bułgarii, Estonii, Norwegii, Polski, Rumunii, Turcji i Węgier. Obowiązywał język angielski. Grupa musiała wymyśleć nazwę firmy, jej logo, motto;  zrobić biznes plan: -określić odbiorcę i cenę produktu oraz cenę kampanii reklamowej ze wskazaniem z jakich mediów będą korzystać. Następnie każdy zespół zaprezentował projekt kampanii przed publicznością, czyli wszystkimi uczestnikami Innovation Camp plus fachowcami z Junior Achievement. Oprócz prezentacji należało także odpowiedzieć na dwa pytania jurorów. Uczestnicy grupy, która wygrała konkurs, otrzymali w nagrodę notebooki.

Koordynatorzy projektu odbyli narady w sprawie zakończenia projektu i napisania końcowego raportu z wykorzystaniem obowiązkowego Mobility Tool Plus w Internecie. Wszyscy uczestnicy otrzymali  CERTYFIKATY, a  uczniowie dodatkowe certyfikaty JA.

 

PODSUMOWANIE PROJEKTU

Wszystkie zamierzone działania zostały wykonane. Po każdej wizycie ukazywał  się artykuł w portalach społecznościowych i w lokalnej prasie. Nabyte umiejętności uczniowie zademonstrowali podczas projektu edukacyjnego. Koordynatorka projektu została zaproszona jako prelegent na konferencję poświeconą pozyskiwaniu środków pozabudżetowych  w projektach Erasmus +. Przedstawiła też projekty unijne realizowane w szkole  na posiedzeniu  Komisji Edukacji i Polityki Społecznej Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój.

Na zakończenie projektu zorganizowano uroczystą  konferencję z udziałem Rady Pedagogicznej i zaproszonych gości, podczas której uczestnicy projektu – uczniowie i nauczyciele -  opowiedzieli o swoich doświadczeniach z Erasmusem.  Dodatkowym dokumentem jest album  poświęcony działaniom w ramach projektu .  Z przyznanego grantu około 90 tysięcy złotych zostało przeznaczone na wyjazdy zagraniczne. Reszta kwoty, ponad 45 tysięcy,  została spożytkowana na potrzeby projektu i wzbogacenie bazy szkoły, w tym utworzenie pracowni Erasmusa Plus.

 

Wykaz zrealizowanych spotów:

  1. Nautinek -https://youtu.be/7qG3KMnTF3U
  2. Lord – Salon PSIEJ Urody -https://youtu.be/X48CAa76XRw
  3. Jastrzębski Klub Hokejowy -https://youtu.be/YnX7JB_sRyQ
  4. MiG – Meble na wymiar -https://youtu.be/pdQElXF7DQE
  5. Prestiż Salon Urody -https://youtu.be/JtSN-qSlHco
  6. D&W SPORT -https://youtu.be/DS9MmhLGHL4
  7. Stambuł - https://youtu.be/tZZtl95lc5k
  8. Bufet u Izy - https://youtu.be/OEAzoXozr2o
  9. Klasy pływackie - https://youtu.be/dSaP71a5thk
  10. #Cała_Polska_czyta_Zwiadowców2 - https://youtu.be/3kxcKJKgrGM
  11. HEALTH MATTERS - https://youtu.be/LUH7kb0xizM
  12. Zespół Szkół Nr 11 W Jastrzębiu-Zdroju - https://youtu.be/RKuVu-9IlPo