Gdzie stanie dworzec kolejowy?

Harmonogram prac, terminy wykupu gruntów, a także przebieg dróg do osiedla Jastrzębie Górne i Dolne stały się głównymi tematami konsultacji wokół budowy linii kolejowej CPK.

fot. pixabay

Jak podkreślali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, prace nad budową jastrzębskiej linii kolejowej powinny zakończyć się do 2030 roku, a wybór wariantu inwestorskiego, spośród czterech opracowanych przez tę instytucję, ma nastąpić jeszcze w tym roku.

Tymczasem nie zaplanowano w nich drogi, która pozwalałaby na sprawną komunikację z osiedlem Jastrzębie Górne i Dolne.

„Mając na względzie dotychczasowe ustalenia ze spotkań z przedstawicielami CPK z niepokojem przyjęłam zaprezentowane na spotkaniu z mieszkańcami warianty przebiegów przez miasto połączenia kolejowego. Wielokrotnie zwracaliśmy Państwa uwagę, zarówno w trakcie rozmów, spotkań, jak i kierując pisma, na bezwzględną konieczność zapewnienia dostępności komunikacyjnej z resztą miasta mieszkańcom osiedla Jastrzębie Górne i Dolne” – napisała między innymi prezydent Anna Hetman w liście do przedstawicieli CPK.

Niezwykle istotnym tematem dla mieszkańców była także kwestia wykupu gruntów. Do tego dojdzie najwcześniej w 2024 roku.

Jastrzębianie pytali ponadto o możliwość przedłużenia linii kolejowej w okolice ulicy Granicznej czy stworzenia dodatkowych przystanków. Jak podkreślali przedstawiciele CPK, wszystkie tego typu wnioski można wciąż zgłaszać w ramach formuły konsultacyjnej – zostaną one przeanalizowane. Wśród osób biorących udział w konsultacjach nie zabrakło również wątpliwości, gdzie będzie zlokalizowany dworzec główny.

„Przystanek Jastrzębie-Zdrój to miejsce, które zakładamy jako naszą główną stację. Staraliśmy się ją zlokalizować jak najbliżej dworca autobusowego” – poinformował przedstawiciel CPK.

Wciąż można zgłaszać uwagi za pomocą ANKIETY>>> (źródło: UM Jastrzębie-Zdrój)

Wpisy na temat “Gdzie stanie dworzec kolejowy?”

  1. Budynek na dworzec już jest ,to pusty budynek po Leclereku z darmowym pakietem meneli dworcowych, postojem taksówek i przystankiem autobusowym. Pociągnąć tam glajzy i będzie jak znalazł.

    1. No dokładnie . Można go będzie pięknie wydzierżawić od właścicieli jak to u nas w zwyczaju za kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie albo i więcej. Uwagę też należy zwrócić na budowany wiadukt za 15 mln złotych pod którym żaden pociąg nigdy nie przejedzie. Po co było wydawać tyle pieniędzy?? Hetman wyraź swoje obawy i zaniepokojenie.

      1. Już za niedługo zamiast Eclerc będzie tam ponownie sklep spożywczy SPAR – sprawdzona informacja. Więc dzierżawa sklepu nie ma racji bytu.

Twój wpis

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry
radiator
Idzie zima. Czy przetrwamy i wystarczy nam pieniędzy?