JSW “świadoma klimatycznie”

W drugiej edycji badania świadomości klimatycznej spółek z GPW „Corporate Climate Crisis Awareness Study”, przeprowadzonego przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas Polska, sześć giełdowych przedsiębiorstw otrzymało tytuł „Spółki Świadomej Klimatycznie”. W tym gronie znalazła się Jastrzębska Spółka Węglowa.

„Świadoma klimatycznie”

W drugiej edycji badania świadomości klimatycznej spółek z GPW „Corporate Climate Crisis Awareness Study”, przeprowadzonego przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas Polska, sześć giełdowych przedsiębiorstw otrzymało tytuł „Spółki Świadomej Klimatycznie”. W tym gronie znalazła się Jastrzębska Spółka Węglowa.

Oprócz JSW na liście znalazły się takie spółki jak: MOL, LPP, LUG, CCC oraz Orange Polska. Punktem odniesienia były raporty roczne wszystkich spółek giełdowych, podlegających obowiązkowi ujawniania informacji niefinansowych za rok 2019. Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, taki obowiązek miało 151 notowanych na GPW spółek. Zawartość raportów została przeanalizowana względem 10 kryteriów. Trzy z nich dotyczyły polityki lub strategii spółek w odniesieniu do zarządzania kwestiami kryzysu klimatycznego oraz identyfikacji ryzyk i szans związanych ze zmianą klimatu, a siedem odnosiło się do raportowania emisji gazów cieplarnianych.

Spółka „świadoma klimatycznie” wie, jakie wyzwania wiążą się ze zmianą klimatu, ma odpowiednią politykę i strategię ograniczania swojego wpływ na środowisko, a także starannie raportuje emisję gazów cieplarnianych. O „odpowiedzialności klimatycznej” można mówić dopiero wtedy, kiedy firma rzeczywiście ograniczy swój wpływ na środowisko i znajduje się na drodze do zredukowania emisji gazów cieplarnianych do zera.

Z badań wynika, że przeciętny wynik osiągnięty przez 151 badanych spółek wyniósł 1,87 na 10 możliwych do zdobycia punktów (wzrost z poziomu 1,03 pkt rok wcześniej), sześć spółek: MOL, LPP, LUG, JSW, CCC i Orange Polska otrzymało tytuł Spółka Świadoma Klimatycznie po uzyskaniu wyników przekraczających 70 procent możliwych do uzyskania punktów, a najlepsza spółka osiągnęła 9,33 pkt (rok wcześniej było to 7,33 pkt). Aż 49 spółek nie osiągnęło nawet ułamkowych części punktu (rok wcześniej 0 pkt uzyskało 66 spółek), średni wynik spółek w badaniu raportów za rok 2019 wyniósł 1,87 pkt (na 10 możliwych do uzyskania) i był o 0,84 pkt wyższy niż przed rokiem.

Zagłosuj na JSW

Rozpoczęło się głosowanie internetowe w Konkursie Raporty Społeczne, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Internauci będą mogli wybierać spośród 56 nadesłanych raportów, oddając swój głos poprzez formularz na stronie raportyspoleczne.pl. Głosowanie potrwa do 14 września, a ogłoszenie wyników nastąpi 15 października podczas gali online.

Bezpośredni link do głosowania: http://raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/

W Konkursie Raporty Społeczne oceniane są raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Do tegorocznej edycji zgłoszono 56 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi: 12 debiutów, 15 raportów zintegrowanych oraz 3 raporty organizacji pozarządowych.

Tak jak co roku, także i w tym jedna z nagród w Konkursie Raporty Społeczne zostanie przyznana przez internautów. Otrzyma ją raport, który zdobędzie najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. Głosować na wybrane 3 publikacje można do 14 września poprzez formularz dostępny na stronie raportyspoleczne.pl. W formularzu należy określić reprezentowaną grupę interesariuszy oraz wpisać swój adres e-mail niezbędny do weryfikacji oddanego głosu. Ważne, aby pamiętać, że głos zostanie zapisany w systemie dopiero po jego potwierdzeniu, co odbywa się poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos jest ważny.

„Zaproszenie internautów do głosowania na najlepsze raporty społeczne jest ważną formą popularyzacji tematu i angażowania interesariuszy, ponieważ decyzje podejmuje szerokie grono odbiorców publikacji. Raporty niefinansowe i zintegrowane dostarczają informacji między innymi o zaangażowaniu społecznym i środowiskowym organizacji uczestniczących w konkursie, a pracownicy, konsumenci, kontrahenci i społeczności lokalne głosując mogą wyrazić opinię na temat tych działań” – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

źródło: JSW

Wpisy na temat “JSW “świadoma klimatycznie””

Twój wpis

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry