JSW “świadoma klimatycznie”

W drugiej edycji badania świadomości klimatycznej spółek z GPW „Corporate Climate Crisis Awareness Study”, przeprowadzonego przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas Polska, sześć giełdowych przedsiębiorstw otrzymało tytuł „Spółki Świadomej Klimatycznie”. W tym gronie znalazła się Jastrzębska Spółka Węglowa.

„Świadoma klimatycznie”

W drugiej edycji badania świadomości klimatycznej spółek z GPW „Corporate Climate Crisis Awareness Study”, przeprowadzonego przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas Polska, sześć giełdowych przedsiębiorstw otrzymało tytuł „Spółki Świadomej Klimatycznie”. W tym gronie znalazła się Jastrzębska Spółka Węglowa.

Oprócz JSW na liście znalazły się takie spółki jak: MOL, LPP, LUG, CCC oraz Orange Polska. Punktem odniesienia były raporty roczne wszystkich spółek giełdowych, podlegających obowiązkowi ujawniania informacji niefinansowych za rok 2019. Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, taki obowiązek miało 151 notowanych na GPW spółek. Zawartość raportów została przeanalizowana względem 10 kryteriów. Trzy z nich dotyczyły polityki lub strategii spółek w odniesieniu do zarządzania kwestiami kryzysu klimatycznego oraz identyfikacji ryzyk i szans związanych ze zmianą klimatu, a siedem odnosiło się do raportowania emisji gazów cieplarnianych.

Spółka „świadoma klimatycznie” wie, jakie wyzwania wiążą się ze zmianą klimatu, ma odpowiednią politykę i strategię ograniczania swojego wpływ na środowisko, a także starannie raportuje emisję gazów cieplarnianych. O „odpowiedzialności klimatycznej” można mówić dopiero wtedy, kiedy firma rzeczywiście ograniczy swój wpływ na środowisko i znajduje się na drodze do zredukowania emisji gazów cieplarnianych do zera.

Z badań wynika, że przeciętny wynik osiągnięty przez 151 badanych spółek wyniósł 1,87 na 10 możliwych do zdobycia punktów (wzrost z poziomu 1,03 pkt rok wcześniej), sześć spółek: MOL, LPP, LUG, JSW, CCC i Orange Polska otrzymało tytuł Spółka Świadoma Klimatycznie po uzyskaniu wyników przekraczających 70 procent możliwych do uzyskania punktów, a najlepsza spółka osiągnęła 9,33 pkt (rok wcześniej było to 7,33 pkt). Aż 49 spółek nie osiągnęło nawet ułamkowych części punktu (rok wcześniej 0 pkt uzyskało 66 spółek), średni wynik spółek w badaniu raportów za rok 2019 wyniósł 1,87 pkt (na 10 możliwych do uzyskania) i był o 0,84 pkt wyższy niż przed rokiem.

Zagłosuj na JSW

Rozpoczęło się głosowanie internetowe w Konkursie Raporty Społeczne, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Internauci będą mogli wybierać spośród 56 nadesłanych raportów, oddając swój głos poprzez formularz na stronie raportyspoleczne.pl. Głosowanie potrwa do 14 września, a ogłoszenie wyników nastąpi 15 października podczas gali online.

Bezpośredni link do głosowania: https://raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/

W Konkursie Raporty Społeczne oceniane są raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Do tegorocznej edycji zgłoszono 56 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi: 12 debiutów, 15 raportów zintegrowanych oraz 3 raporty organizacji pozarządowych.

Tak jak co roku, także i w tym jedna z nagród w Konkursie Raporty Społeczne zostanie przyznana przez internautów. Otrzyma ją raport, który zdobędzie najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. Głosować na wybrane 3 publikacje można do 14 września poprzez formularz dostępny na stronie raportyspoleczne.pl. W formularzu należy określić reprezentowaną grupę interesariuszy oraz wpisać swój adres e-mail niezbędny do weryfikacji oddanego głosu. Ważne, aby pamiętać, że głos zostanie zapisany w systemie dopiero po jego potwierdzeniu, co odbywa się poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos jest ważny.

„Zaproszenie internautów do głosowania na najlepsze raporty społeczne jest ważną formą popularyzacji tematu i angażowania interesariuszy, ponieważ decyzje podejmuje szerokie grono odbiorców publikacji. Raporty niefinansowe i zintegrowane dostarczają informacji między innymi o zaangażowaniu społecznym i środowiskowym organizacji uczestniczących w konkursie, a pracownicy, konsumenci, kontrahenci i społeczności lokalne głosując mogą wyrazić opinię na temat tych działań” – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

źródło: JSW

Wpisy na temat “JSW “świadoma klimatycznie””

Pozostaw odpowiedź Karol Cancel Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Badania prenatalne

Badania Prenatalne NFZ.
Wyliczenie ryzyka możliwości
wystąpienia chorób genetycznych,
wykluczenie wad rozwojowych płodu,
potwierdzenie dobrostanu płodu.

Czytaj więcej »

Carte Blanche

Usługi wykończeniowe,
gładzie, malowanie, kafelkowanie
sufity podwieszane, sufity napinane,
panele podłogowe i ścienne,
montaż drzwi i parapetów.
meble na wymiar.

Czytaj więcej »
Przewiń do góry
Poprzedni
Następny