Naprawdę?! Pojedziemy do Katowic koleją?

„Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły ocenę wniosków zgłoszonych do Programu Kolej+. Wśród propozycji, które zakwalifikowały się do drugiego etapu jest Jastrzębie-Zdrój” – czytamy na stronie jastrzębskiego magistratu.

fot. pixabay

Jak informują urzędnicy, złożony wniosek spełnił kryteria programu i zajął wysokie miejsce na liście projektów. Jest więc szansa na otrzymanie dofinansowania i utworzenie połączenia kolejowego Jastrzębie-Pawłowice-Żory-Czerwionka-Leszczyny-Katowice.

Realizacja jastrzębskiego projektu na początek będzie kosztować 2 mln zł. Tyle wyniesie wykonanie projektu i studium wykonalności zadania. 800 tys. zł zadeklarowało województwo, pozostałe 1,2 mln zł zostało podzielone na samorządy. Wstępnie Jastrzębie-Zdrój zapłaci 500 tys. zł, Żory – 350 tys. zł, Pawłowice – 200 tys. zł, a Czerwionka-Leszczyny – 150 tys. zł.

„To bardzo dobra informacja dla naszego miasta. Od lat zabiegamy o przywrócenie kolei do Jastrzębia-Zdroju. Cieszymy się, że nasz głos wreszcie został usłyszany i wzięty pod uwagę. Chciałam jednocześnie przypomnieć, że miasto wyraziło wraz z Żorami, Pawłowicami i Czerwionką-Leszczynami zgodę na partycypację w kosztach wykonania projektu i studium wykonalności tego zadania. W przyszłorocznym budżecie zaplanowaliśmy na ten cel pół miliona złotych” – mówi Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju. (źródło: UM Jastrzębie-Zdrój)

Zobacz także>>>Nie będzie kolei przez szkody górnicze

  1. Nie lepiej zainwestować w taczki i wywieźć w siną dal nieudolnych urzędników?
    Popatrzcie na kosztorys i zobaczycie jak wszyscy doją miasto a jak przez to inni mają się lepiej.

    1. Mylisz pojęcia. To co czytałeś o Pawłowicach (a wcześniej też o Jastrzębiu) to “szybka kolej” i taki projekt oczywiście upadł z uwagi na szkody. To o czym teraz radzą to lokalne, zwykłe połączenia.

      1. Dżordż Lowerboj

        Nikomu to niepotrzebne.

        Pomyśl, to nie boli.

        Dlaczego kiedyś, jak jeszcze to połączneie istniało, kiedy ludzie byli mniej majętni i nie mieli tylu samochodów, co dzisiaj, dlaczego wtedy to połączenie upadło? Bo już wtedy się nie opłacało i nie było zainteresowania jego kontynuacją. I teraz co, kiedy miasto się wyludnia i jest mnóstwo aut, opłaci się?

Twój wpis

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Geodezja

Sporządzenie mapy do celów projektowych, aktualizacja mapy zasadniczej, inwentaryzacja powykonawcza budynków, przyłączy, wytyczenie budynków, podział nieruchomości.

Czytaj więcej »
Przewiń do góry
Poprzedni
Następny