„Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły ocenę wniosków zgłoszonych do Programu Kolej+. Wśród propozycji, które zakwalifikowały się do drugiego etapu jest Jastrzębie-Zdrój” – czytamy na stronie jastrzębskiego magistratu.

Jak informują urzędnicy, złożony wniosek spełnił kryteria programu i zajął wysokie miejsce na liście projektów. Jest więc szansa na otrzymanie dofinansowania i utworzenie połączenia kolejowego Jastrzębie-Pawłowice-Żory-Czerwionka-Leszczyny-Katowice.
Realizacja jastrzębskiego projektu na początek będzie kosztować 2 mln zł. Tyle wyniesie wykonanie projektu i studium wykonalności zadania. 800 tys. zł zadeklarowało województwo, pozostałe 1,2 mln zł zostało podzielone na samorządy. Wstępnie Jastrzębie-Zdrój zapłaci 500 tys. zł, Żory – 350 tys. zł, Pawłowice – 200 tys. zł, a Czerwionka-Leszczyny – 150 tys. zł.
„To bardzo dobra informacja dla naszego miasta. Od lat zabiegamy o przywrócenie kolei do Jastrzębia-Zdroju. Cieszymy się, że nasz głos wreszcie został usłyszany i wzięty pod uwagę. Chciałam jednocześnie przypomnieć, że miasto wyraziło wraz z Żorami, Pawłowicami i Czerwionką-Leszczynami zgodę na partycypację w kosztach wykonania projektu i studium wykonalności tego zadania. W przyszłorocznym budżecie zaplanowaliśmy na ten cel pół miliona złotych” – mówi Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju. (źródło: UM Jastrzębie-Zdrój)
Do 16/ masz racje ale na tym korzysta wąska grupa z przywilejami .
Nie lepiej zainwestować w taczki i wywieźć w siną dal nieudolnych urzędników?
Popatrzcie na kosztorys i zobaczycie jak wszyscy doją miasto a jak przez to inni mają się lepiej.
Oczywiście kolej w starym piastowskim korycie przez Bzie.M
Pawłowice szkody górnicze wczoraj pisali dziś wszystko gra jaja sobie robicie
Mylisz pojęcia. To co czytałeś o Pawłowicach (a wcześniej też o Jastrzębiu) to “szybka kolej” i taki projekt oczywiście upadł z uwagi na szkody. To o czym teraz radzą to lokalne, zwykłe połączenia.
Nikomu to niepotrzebne.
Pomyśl, to nie boli.
Dlaczego kiedyś, jak jeszcze to połączneie istniało, kiedy ludzie byli mniej majętni i nie mieli tylu samochodów, co dzisiaj, dlaczego wtedy to połączenie upadło? Bo już wtedy się nie opłacało i nie było zainteresowania jego kontynuacją. I teraz co, kiedy miasto się wyludnia i jest mnóstwo aut, opłaci się?
Słuchaj misiu… gdzie wyczytałeś że jestem “za” lub “przeciw” ?. Masz jakieś zwarcia w mózgownicy ?.
Baju ,baju będzie w raju.