Naprawdę?! Pojedziemy do Katowic koleją?

„Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły ocenę wniosków zgłoszonych do Programu Kolej+. Wśród propozycji, które zakwalifikowały się do drugiego etapu jest Jastrzębie-Zdrój” – czytamy na stronie jastrzębskiego magistratu.

fot. pixabay

Jak informują urzędnicy, złożony wniosek spełnił kryteria programu i zajął wysokie miejsce na liście projektów. Jest więc szansa na otrzymanie dofinansowania i utworzenie połączenia kolejowego Jastrzębie-Pawłowice-Żory-Czerwionka-Leszczyny-Katowice.

Realizacja jastrzębskiego projektu na początek będzie kosztować 2 mln zł. Tyle wyniesie wykonanie projektu i studium wykonalności zadania. 800 tys. zł zadeklarowało województwo, pozostałe 1,2 mln zł zostało podzielone na samorządy. Wstępnie Jastrzębie-Zdrój zapłaci 500 tys. zł, Żory – 350 tys. zł, Pawłowice – 200 tys. zł, a Czerwionka-Leszczyny – 150 tys. zł.

„To bardzo dobra informacja dla naszego miasta. Od lat zabiegamy o przywrócenie kolei do Jastrzębia-Zdroju. Cieszymy się, że nasz głos wreszcie został usłyszany i wzięty pod uwagę. Chciałam jednocześnie przypomnieć, że miasto wyraziło wraz z Żorami, Pawłowicami i Czerwionką-Leszczynami zgodę na partycypację w kosztach wykonania projektu i studium wykonalności tego zadania. W przyszłorocznym budżecie zaplanowaliśmy na ten cel pół miliona złotych” – mówi Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju. (źródło: UM Jastrzębie-Zdrój)

Zobacz także>>>Nie będzie kolei przez szkody górnicze

  1. Nie lepiej zainwestować w taczki i wywieźć w siną dal nieudolnych urzędników?
    Popatrzcie na kosztorys i zobaczycie jak wszyscy doją miasto a jak przez to inni mają się lepiej.

    1. Mylisz pojęcia. To co czytałeś o Pawłowicach (a wcześniej też o Jastrzębiu) to “szybka kolej” i taki projekt oczywiście upadł z uwagi na szkody. To o czym teraz radzą to lokalne, zwykłe połączenia.

      1. Dżordż Lowerboj

        Nikomu to niepotrzebne.

        Pomyśl, to nie boli.

        Dlaczego kiedyś, jak jeszcze to połączneie istniało, kiedy ludzie byli mniej majętni i nie mieli tylu samochodów, co dzisiaj, dlaczego wtedy to połączenie upadło? Bo już wtedy się nie opłacało i nie było zainteresowania jego kontynuacją. I teraz co, kiedy miasto się wyludnia i jest mnóstwo aut, opłaci się?

Pozostaw odpowiedź Anonim Cancel Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Carte Blanche

Usługi wykończeniowe,
gładzie, malowanie, kafelkowanie
sufity podwieszane, sufity napinane,
panele podłogowe i ścienne,
montaż drzwi i parapetów.
meble na wymiar.

Czytaj więcej »
Przewiń do góry
Poprzedni
Następny