Nie będzie ścieżki rowerowej w Zdroju

fot. UM Jastrzębie-Zdrój

„Na ulicy 1 Maja został wydłużony kontrapas rowerowy, który teraz kończy się na parkingu przy ulicy Słonecznej” – pisaliśmy niespełna rok temu „na łamach” portalu.

„Pamiętajmy, że kontrapasem jeździmy tylko ‘pod prąd’. Nie zapominajmy o rowerzystach, zwłaszcza na skrzyżowaniach, na których to właśnie rower ma pierwszeństwo! Zatem na ulicach Witczaka i Kościuszki kierowcy pojazdów dojeżdżający do znaku ‘ustąp pierwszeństwa’ powinni patrzeć w obie strony” – przypominali wówczas magistraccy urzędnicy.

Tymczasem pojawił się pomysł, żeby kontrapas został zastąpiony… ścieżką rowerową.

„W trosce o bezpieczeństwo rowerzystów pytam, czy kontrapas wzdłuż ulicy 1 Maja można przekształcić na ścieżkę rowerową? Obecnie rowerzysta może się tam poruszać tylko w jednym kierunku. Zaś ulica, pozostająca do dyspozycji pozostałych użytkowników, jest zbyt wąska, aby zmieścił się na niej także rowerzysta, co stwarza zagrożenie spowodowania wypadku. Pytam więc, czy rowerzyści mogliby jeździć w obie strony?” – czytamy w interpelacji radnej Bernadety Magiery.

Co na to wiceprezydent Roman Foksowicz?

„Kontrapas rowerowy na tej ulicy został wyznaczony na jezdni. W Polsce na jezdni obowiązuję ruch prawostronny. Poruszanie się rowerzystów w obu kierunkach jest możliwe na ścieżkach rowerowych, na których ruch rowerowy jest fizycznie odseparowany od ruchu innych pojazdów. Na ulicy 1 Maja nie ma takiej separacji. Rowerzyści poruszają się bezpośrednio po jezdni. Z uwagi na charakter ulicy 1 Maja nie przewiduje się na niej budowy odrębnej infrastruktury rowerowej” – odpowiada magistracki urzędnik.

  1. Jeżdżę codziennie w stronę ulicy kasztanowej zgodnie z przepisami ruchu drogowego tą drogą a kierowcy aut wyzywają mnie ze mam jechać kontrpasem jak im tłumaczę ze kontrpasem mogę jechać pod prąd tylko to mało mnie nie pobiją

  2. Problem jest w momencie gdy zaparkowany pojazd wyjeżdża tyłem z płatnych miejsc parkingowych. Kierowca samochodu obserwuje ruch samochodów nadjeżdżający z jego lewej syrtony ( ruch jednokierunkowych), wyjeżdżając tyłem przejeżdża przez kontrapas rowerowy niewidząca nadjeżdżającego kierowcy z prawej strony. Proszę założyć, że kierowca chce szybko wjechać na pas ruchu drogowego, a rowerzysta jest dla niego niewidoczny i pojawia się z tyłu samochodu. Wypadek murowany.

    1. Zgadzam się z Panem. Ciekawe czy w Jastrzębskim magistracie urzędnicy czasami używają mózgu. Wielokrotnie parkując na wspomnianym przez Pana parkingu mam obawy przy wyjeżdżaniu z niego. Wystarczy chwila i rowerzysta zostanie potrącony. Jakby nie można było zrobić ścieżki rowerowej po drogiej stronie ulicy i zgodnej z kierunkiem jazdy drogi jedno kierunkowej. Ale o tym trzeba pomyśleć. Szkoda słów.

  3. Ten kontrapas to droga do nikąd co autor miał na myśli tak go zakańczając ?? przez parking po chodniku i na ulicę jak poprawnie rowerzyści mają się tam zachowywać chcąc kontynuować jazdę ??

  4. Ten pas jest bardzo niebezpieczny dla rowerzystów. Szczególnie dla tego, że jeżdżą tam autobusy mzk, jest duży ruch samochodów. Zatem propozycja pani radnej jest zasadna.

  5. Szerokość ulicy jest ok, tylko rozumu brak zarówno kierowcom jak i rowerzystom. Jak rowerzysta jedzie środkiem jezdni to trudno żeby się zmieścił, a i kierowca ma w nosie bezpieczne odstępy, nawet jak rowerem “przytulisz” się do krawężnika to mają problem minąć Cię w bezpiecznej odległości.

Twój wpis

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Carte Blanche

Usługi wykończeniowe,
gładzie, malowanie, kafelkowanie
sufity podwieszane, sufity napinane,
panele podłogowe i ścienne,
montaż drzwi i parapetów.
meble na wymiar.

Czytaj więcej »

Skup aut

Skup, złomowanie samochodów.
Gotówka i umowa od ręki.
Dojazd do klienta.
Wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm.

Czytaj więcej »

Kancelaria Rachunkowa

Prowadzenie ksiąg rachunkowych,
podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
ryczałtu ewidencjowanego,
usług kadrowych,
sporządzanie deklaracji,
weryfikacja dokumentów.

Czytaj więcej »
Przewiń do góry
Poprzedni
Następny