Przychodnia XXI wieku

To przychodnia na miarę XXI wieku – mówi wicemarszałek sejmiku śląskiego Izabela Domagała. W piątek 19 lutego odbyło się oficjalne otwarcie nowo wyremontowanej Przyszpitalnej Przychodni Specjalistycznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu.  W rzeczywistości przychodnia pracuje już od września zeszłego roku. Z powodów pandemicznych oficjalne  otwarcie przesunięto do 19 lutego. W wydarzeniu tym wzięli udział między innymi  wicemarszałek sejmiku śląskiego Izabela Domagała, dyrektor WSS nr 2 Robert Rychel, kierownik przychodni Mirosław Łyszczarz oraz ich współpracownicy.

Prace remontowe trwały prawie 2 lata a koszt ich wyniósł prawie 12 milionów złotych, z czego ponad 9 milionów uzyskano z funduszy europejskich, półtora miliona z funduszy marszałka wojewódzkiego, pięćset tysięcy to wkład własny szpitala. Dyrektor Rychel wskazuje, że remont trwał w bardzo trudnych warunkach, ponieważ przeprowadzono go przy normalnie pracujących pracowniach. Cały czas byli przyjmowani pacjenci. Sytuacja jeszcze bardziej pogorszyła się po pojawieniu pandemii, po wprowadzeniu pandemicznych restrykcji. Mimo wszystkich trudności w roku 2020 przychodnia przyszpitalna przyjęła około 40 000 pacjentów. W normalnych warunkach, rok wcześniej, przyjęto ich około 70 tysięcy.

Zdaniem dyrekcji szpitala i kierownictwa przychodni wyremontowane pomieszczenia dają znacznie lepsze możliwości i komfort pracy dla personelu medycznego a także lepsze warunki dla pacjentów. Została dobudowana nowa część przychodni, przez co uzyskano 10 dodatkowych gabinetów i inne pomieszczenia pomocnicze. Zamontowano dodatkowo dwie nowe windy, gabinety zostały zmodernizowane, uzyskały możliwość komunikacji wewnętrznej i doposażone sprzętowo. Na każdym piętrze znajdują się osobne rejestracje po 4 stanowiska. Przy każdym gabinecie zamontowano monitory, na których będą wyświetlane numerki wzywanych pacjentów. Nowością jest, że wiele badań będzie przeprowadzanych teraz w przychodni bez konieczności odsyłanie pacjentów na oddziały szpitalne. Przy wejściu do przychodni zamontowano kamerę termowizyjną do pomiaru temperatury wchodzących osób. Obsługa lekarską zapewnią lekarze z właściwych oddziałów szpitalnych, a także 6 rejestratorek i 15 pielęgniarek zatrudnionych w samej przychodni.

Całość sprawia estetyczne i nowoczesne wrażenie, jak mówię pracownicy, przychodnia umożliwia pracę i obsługę pacjentów na poziomie XXI wieku. Mimo zapewnień o przestrzeganiu reżimu sanitarnego daje się jednak zauważyć  zbyt gęste skupianie się  pacjentów na niektórych obszarach poczekalni.  Kierownik przychodni dr Łyszczarz tłumaczy, że trudno wypośrodkować ścisłe przestrzeganie reżimów z koniecznością przyjmowania wielu pacjentów, czekających w kolejce do specjalistów. Apeluje do także o przestrzeganie wyznaczonych terminów przyjęć.

Pacjenci rejestrowani są na bazie zgłoszeń telefonicznych czy nowo wprowadzonego systemu komputerowych zlecenie badań. Niestety, jak i w innych ośrodkach nie ma tu też zautomatyzowanego systemu telefonicznego dodzwaniania się pacjentów, które często jest dla nich dużą uciążliwością. Wicemarszałek Izabela Domagała mówi, że działania w kierunku opracowania takiego systemu są już podejmowane.

Wyremontowana przychodnia przyszpitalna na pewno robi wrażenie. Jeśli pójdzie za tym odpowiednia organizacja jej pracy i  obsługi medycznej, to na pewno będzie to z dużą korzyścią dla pacjentów.

Wpisy na temat “Przychodnia XXI wieku”

    1. A pacjenci poniszczą i ponowny remont za 2-3 lata ??.
      Tak serio to kto by zrezygnował z sielskiego życia od wiosny i zamienił je na przepychanki z intruzami (pacjentami) ????. Teraz nikt nikogo nie widzi, nikt nie upomina, nikt nie obserwuje jak “biała elita” siedzi i nic nie robi.

Twój wpis

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Carte Blanche

Usługi wykończeniowe, gładzie, malowanie, sufity podwieszane, sufity napinane, panele podłogowe i ścienne, montaż drzwi i parapetów. meble

Czytaj więcej »
Przewiń do góry