„Wiadukt zostanie zbudowany od nowa”

fot. Marek Wróbel

„Rozpoczynamy właśnie dwie bardzo duże inwestycje, strategiczne dla Jastrzębia-Zdroju, zarówno z punktu widzenia jego skomunikowania, jak i organizacji życia w mieście. Pierwsza z nich to budowa nowego wiaduktu. To nie jest ani remont, ani modernizacja. Ten wiadukt zostanie zbudowany od nowa. Druga inwestycja to budowa ronda na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego, ulicy Granicznej i ulicy Północnej” – podkreślała ponad rok temu prezydent Anna Hetman.

„Pozwoli nam to skrócić czas, w którym mieszkańcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu. To rozwiązanie pozwala też wykonawcy na lepszą organizację pracy” – tłumaczyła najważniejsza urzędniczka w mieście.

Podczas budowy zostanie zachowana skrajnia kolejowa, dająca gwarancję, że – w przypadku przywrócenia na tej trasie kolei – pociągi będą mogły przejeżdżać pod nowymi wiaduktami. Konstrukcja będzie przystosowana do ruchu pojazdów każdego typu – również tych ciężarowych.

A jak aktualnie przebiegają prace nad budową nowego wiaduktu? No cóż, obiektyw aparatu jest, nomen omen, obiektywny, dlatego postanowiliśmy zrobić mały rekonesans, żeby zmierzyć się z tym pytaniem. I co sądzicie, drodzy Czytelnicy?

  1. ” Podczas budowy zostanie zachowana skrajnia kolejowa, dająca gwarancję, że – w przypadku przywrócenia na tej trasie kolei – pociągi będą mogły przejeżdżać pod nowymi wiaduktami ”
    A w innym artykule czytamy że pociągi pojada koło Podhalańskiej I to po nowej trasie a nie po starym szlaku.
    Czyli jak? Kto to wytłumaczy? Panuje ktoś nad tym burde… co opowiadają na zmianę urzędnicy?

Twój wpis

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry